خواص بی نظیر زنجبیل و چای سبز

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص بی نظیر زنجبیل و چای سبز

هیچ چیزی مانند زنجبیل با چای سبز نمی تواند سرما خوردگی را در زمستان درمان کند. زنجبیل دارای مقدار زیادی ویتامین C است همچنین منگنز و سایر مواد معدنی دیگر، ریشه زنجبیل دارای فواید بسیار زیادی برای سلامتی است.

اگر زنجبیل را به چای سبز خود اضافه کنید می توانید با اضافه کردن عسل و لیمو یک ترکیب سالم فوق العاده داشته باشید. در زیر به چندی از فواید زنجبیل و چای سبز اشاره شده است :

۱-تسکین حالت تهوع :

خوردن یک لیوان چای سبز با زنجبیل باعث تسکین حالت تهوع شده و یا از حالت تهوع جلوگیری می کند به عنوان مثال اگر قرار است مسافرت روید و زیاد در راه هستید و همیشه در طول مسیر دچار حالت تهوع می شوید.اگر قبل از رفتن این گیاه را با چای سبز میل کنید از حالت تهوع در طول مسیر جلوگیری می شود.

۲-بهبود عملکرد معده :

چای سبز با زنجبیل باعث کمک به هضم غذا و گوارش می شود. اگر بعد از غذا احساس سنگینی می کنید حتماً یک لیوان چای سبز با زنجبیل میل کنید.

۳-رفع مشکلات تنفسی :

اگر نسبت به چیزی آلرژی دارید و این آلرژی باعث احساس تهوع می شود، در صورت مشاهد علائم تهوع یک لیوان چای سبز با زنجبیل میل نمایید.

۴-بهبود گردش خون :

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در زنجبیل باعث می شود تا گردش خون در بدن بهتر انجام گیرد و از بروز امراض و مشکلات قلبی، عروقی جلوگیری می کند.

۵-تسکین درد در حین قاعدگی :

زنانی که در حین قاعدگی از درد زیاد و فشار عصبی رنج می برند زنجبیل می تواند به آنها کمک کند. یک حوله را به چای سبز با طعم زنجبیل آغشته کرده و آنرا بر روی شکم قرار دهید. این باعث می شود تا درد کمی آرام گیرد، همچنین نوشدیدن این چای ایده آل برای تسکیل درد های قاعدگی نقش بسزایی دارد.

۶-افزایش ایمنی بدن :

به دلیل میزان بالای آنتی اکسیدان زنجبیل، چای سبز با زنجبیل می تواند باعث افزایش ایمنی بدن شود.

۷-تسکین استرس :

زنجبیل دارای خواصی است که می تواند تنش و استرس را از بین ببرد. دلیل اصلی آن هم عطر ویژه ای است که این گیاه در خود دارد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *