خواص بهار نارنج

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص بهار نارنج

بهار نارنج قرن ها به عنوان یک گیاه درمانی برای طیف گسترده ای از بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته است که در واقع یک آرام بخش برای بدن است.

۱-می توان به عنوان تونر پوست از آن استفاده کرد :

از بهار نارنج می توان به عنوان تونر برای پاکسازی پوست استفاده کرد.
به دلیل خواص زیادی که دارد از آن در فرانسه برای فراورده های پوستی کودکان استفاده می شود .

۲- ناراحتی معده :

از بهار نارنج برای درمان درد معده و روده و سوء هاضمه می توان استفاده کرد .

در خاورمیانه از عرق این گیاه سودمند در درمان ناراحتی های گوارشی استفاده می شود و گیاهی است که نفخ را برطرف می کند .
۳-بهار نارنج در تنظیم ریتم قلب، حاملگی و گردش خون مفید است همچنین دارای خواص دارویی مقوی غرایز جنسی می باشد  که اعصاب را قبل از هر گونه فعالیت جنسی آرام می کند و خواص آرام بخش آن باعث خواباندن عصبانیت شده و ضد افسردگی است .
۴- بهار نارنج در کاهش شدت علائم یائسگی و همچنین در تنظیم سطح فشار خون از طریق افزایش گردش خون در رگ ها موثر است. با توجه به تحقیقات، این گیاه دارویی یک منبع عالی از مواد مغذی و مواد معدنی ضروری است که برای بدن مفید می باشد که مواد معدنی شامل منیزیم، منگنز، کلسیم، روی، سلنیوم، سدیم، مس و پتاسیم هستند .

تحقیقات علمی اخیر نشان میدهد که بهار نارنج دارای خواص ضد باکتری بوده و باعث جلوگیری از بیماری هایی نظیر سالمونلا و ای کولای می شود .

بهار نارنج همچنین حاوی خواص ضد اسپاسم می باشد که در کاهش درد قاعدگی موثر است و مصرف آن در دوران بارداری باعث آسان کردن زایمان و زایمان با درد کمتر می شود . مصرف این گیاه آرامبخش به همراه چای سبز خواص خارق العاده آن را چندین برابر می کند . گفته می شود این گیاه دارای خواص ضد انگل، خوشبو کننده، ضد عفونی کننده و ضد ویروس می باشد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *