خواص بادام هندی

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص بادام هندی

بادام هندی از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند.
بادام هندی، مقادیر زیادی چربی‌های سالم دارد این چربی‌ها عموماً از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند.
بادام هندی منبع ارزشمند مس است، مس عنصری است که مصرف آن از ابتلا به بیماری‌هایی مثل اختلال حواس و بیماری‌های مفصلی جلوگیری می‌کند.
مس یکی از اجزای مهم آنزیم‌های بدن است که در بیشتر فرآیندهای فیزیولوژیکی شرکت می‌کند. ضمن اینکه برای حذف رادیکال‌های آزاد مضر در بدن و استفاده بهینه از آهن کمک بزرگی است.
مس برای تولید ملاتین و پرورش استخوان‌ها و بافت‌های ارتباطی بدن، عنصری کاملاً ضروری است. بادام هندی منبع خوبی از ویتامین K است که به تنظیم انعقاد خون و شرایط ناشی از آن کمک می‌کند.
بادام هندی فشارخون بالا را کاهش می‌دهد علاوه بر این در بادام زمینی منیزیم هم وجود دارد که از عوامل تنظیم کننده فشارخون است.

 اگر به بیماری‌های کلیوی یا بیماری مرتبط با کیسه صفرا مبتلا هستید، از مصرف بادام هندی صرف نظر کنید همچنین اگر مکمل‌های کلسیم مصرف می کنید، مصرف بادام هندی ممکن است در جذب کلسیم اختلال ایجاد کند.

مضرات :

* بادام هندی حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای از اگزالات می باشد. مطالعات نشان داده است که تجمع این مواد در بدن می تواند منجر به کریستاله شدن آن ها و در نتیجه ایجاد مشکل شود.

از این رو افرادی که مشکلات کلیوی درمان نشده دارند، یا این که کلیه ها و یا کیسه ی صفرای شان را در آورده اند باید از مصرف این آجیل پرهیز کنند. دریافت زیاد اگزالات ممکن است موجب کاهش جذب کلسیم نیز بشود.

* آلرژی غذایی یکی دیگر از عوارضی است که ممکن است با خوردن کاشو به وجود بیاید. این واکنش های آلرژیک ممکن است یا فوری باشد و خاص (مانند خارش، گرفتگی بینی، تورم لب ها و…) یا ممکن است با تأخیر و عمومی باشد(مانند خستگی و افسردگی).

مصرف بادام برای گروه های خونی O و A و B مضر بوده و برای گروه خونی AB بی اثر می باشد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *