خواص انار

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص انار

انار یکی از میوه های خوش آب و رنگ فصل پاییز و زمستان است که در مقایسه با سایر میوه های این فصل، آنتی اکسیدان بیشتری برای افزایش ایمنی، مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بیماری ها، میکروب ها و ویروس ها دارد. درمانگران مکاتب طب سنتی در جهان از خواص دارویی این میوه و دانه های آن برای درمان بیماری های مختلفی از قبیل بیماری های قلبی، عفونی، دندان درد و گوش درد استفاده می کنند.

● درمان اسهال با انار
درمانگران چینی برای درمان اسهال از میوه خشک شده یا پودر انار استفاده می کنند. آن ها معتقدند، مصرف میوه خشک شده انار با پوست برای درمان اسهال در بیماران بسیار مفید است. این درمانگران برای ساده تر شدن مصرف میوه خشک شده انار، پودر این میوه را تهیه کرده و آن را به بیماران شان تجویز می کنند. بیماران می توانند این پودر را به صورت تنها یا در کنار وعده غذایی خود میل کنند.
● افزایش اشتها با پودر انار
دانه های تازه و خشک شده میوه انار در میان درمانگران طب سنتی چین به دانه های اشتهاآور معروف است. این درمانگران درصورتی که بخواهند میزان اشتهای بیمار خود را افزایش داده و به این ترتیب موجب تقویت نیروی دفاعی او شوند، به او توصیه می کنند پودر دانه های خشک شده انار را روی غذای خود بپاشد. استفاده از این پودر در وعده های غذایی علاوه بر آن که موجب افزایش اشتها و متعاقب آن افزایش وزن در بیماران می شود به کنترل غرغرهای شکم که یکی از علائم نفخ شکم است نیز می پردازد و از بروز نفخ شکم پیشگیری می کند.
● چرا نباید در خوردن انار زیاده روی کرد
از دیدگاه درمانگران چینی، انار یکی از میوه های اسیدی با طبیعت رو به گرمی است که زیاده روی در مصرف آن عوارض جانبی متنوعی را به همراه دارد. بنابراین این میوه اگر چه خواص درمانی بسیار مفیدی دارد اما باید به اندازه و به موقع مصرف شود.
خوردن بیش از حد انار یا آب آن به دلیل خاصیت اسیدی این میوه موجب از بین رفتن مینای دندان و در نهایت موجب پوسیدگی دندان می شود.
به توصیه درمانگران طب سنتی بهتر است از میوه انار در دورانی که به سرماخوردگی یا عفونت های ادراری مبتلا هستید مصرف نکنید.
افرادی که به آسم، برونشیت و سل و بیماری هایی از این دست که دستگاه تنفس را مورد حمله قرار می دهند، مبتلا هستند نباید از انار استفاده کنند. انار تازه، خشک شده یا پودر این میوه برای این گروه نامناسب است و موجب تشدید حملات تنفسی آن ها می شود.

● چگونه خشکی دهان را برطرف کنید

نوشیدن آب انار تازه یکی از بهترین درمان ها برای افرادی است که مبتلا به خشکی دهان، زبان و گلو هستند. برخی از مردم پس از آن که مدت کوتاهی صحبت یا پیاده روی می کنند با مشکل خشکی دهان و زبان روبه رو می شوند و این مسئله موجب نگرانی آن ها می شود. نوشیدن آب انار به این افراد کمک می کند تا بر این مشکل غلبه کرده و با خشکی دهان و گلو خداحافظی کنند.

انار و گروه خونی : انار برای دارندگان گروه های خونی  O و A بلامانع بوده و برای دارندگان گروه های خونی B و AB مضر می باشد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *