حساسیت به بادمجان

مطلب را به اشتراک بگذارید

بادمجان یکی از اعضای خانواده بزرگ سبزی هاست. حساسیت زایی اش بر خلاف بسیاری از خوراکی هایی که حساسیت زایی آنها ناشی از ترکیب های موجود در پروتئین هایشان است، به وجود هیستامین برمی گردد که مستقیم باعث واکنش بدن می شود. به همین دلیل هم بادمجان در افرادی که حتی زمینه های بروز آلرژی ندارند هم می تواند حساسیت ایجاد کند. 

نشانه های وجود حساسیت به بادمجان در افراد:
علایم این حساسیت متعدد هستند ولی به طور عمده شامل سوزش دهان و گلو و گاهی بروز احساس خارش در همین اندام هاست. این علایم می توانند در مراحل بعد به شکل ناراحتی های مقطعی گوارشی نیز بروز کنند. البته گاهی افراد با لمس پوست بادمجان هم دچار بروز علایم حساسیت های پوستی می شوند. البته خوشبختانه میزان شیوع حساسیت به بادمجان بسیار کم است. خیلی از افراد عارضه قاچ قاچ شدن زبان را نیز جزء نشانه های حساسیت به بادمجان می دانند ولی در واقع این طور نیست. در حقیقت این نشانه از علایم واقعی بروز حساسیت نیست و بیشتر به آثار موضعی بادمجان مربوط می شود.
  
آیا موارد شدید آلرژی نسبت به بادمجان نیز وجود دارد؟

در حالت کلی، بروز واکنش های شدید نسبت به بادمجان بسیار نادر است و معمولا دیده نمی شود، اما در موارد بسیار معدودی واکنش های شدید که در اصطلاح به آن آنافیلاکسی می گویند،گزارش شده است. این واکنش ها معمولا ابتدا با مشکلات پوستی آغاز می شوند و در ادامه باعث بروز کهیر و در پی آن بروز تنگی نفس می شوند. در صورت شدیدتر شدن این علایم، حساسیت به بادمجان حتی ممکن است منجر به مرگ افراد نیز شود.

آیا حساسیت بادمجان از دانه های آن است؟
بر خلاف تصور عامه، حساسیت زایی و هیستامین های موجود در بادمجان در گوشت آن است، نه در دانه های آن. در مورد اینکه دانه های بادمجان برای بدن مفید هستند یا نه، متخصصان تغذیه بهتر می توانند توضیح دهند ولی از نظر حساسیت زایی باید گفت که این دانه ها بی تاثیر هستند.
از آنجا که حساسیت به بادمجان از وجود هیستامین در بادمجان است،نتایج بررسی ها نشان می دهند که میزان هیستامین بادمجان در انواع با پوست سبز بیش از سایر انواع بادمجان هاست و افراد باید در مصرف آنها دقت کنند.

تاثیر مصرف بادمجان برای انواع گروه خونی:
 گروه خونی O: بی اثر
گروه خونی  A: مضر
گروه خونی B: سودمند
گروه خونی AB: سودمند

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *