جو دو سر و دیابت نوع دو در دوران بارداری

مطلب را به اشتراک بگذارید

جو دو سر و دیابت نوع دو در دوران بارداری

تحقیقات نشان داده است که مصرف غلات کامل از لحاظ انواع مواد مغذی و هم چنین مواد غذایی سرشار از فیبر، می تواند در کاهش ۳۵ تا ۴۲ درصدی دیابت دوران بارداری و پس از آن بسیار تأثیرگذار باشد. جو در سر حاوی فیبرهای محلول است که که جذب گلوکز از مواد غذایی در معده را کاهش می دهد و میزان قند خون را تحت کنترل قرار می دهد.

انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند برای جذب بیشتر فیبر در رژیم غذایی، از غلات کامل مثل جو دو سر استفاده شود. فیبر محلول می تواند کمک به کنترل قند خون با کاهش جذب قند از دستگاه گوارش کمک کند و از بیماری دیابت در زنان باردار در دوران بارداری جلوگیری کند. بیماران دیابتی مخصوصاً در دوران بارداری، نسبت به افراد سالم تقریباً دو برابر بیشتر در خطر حمله قلبی قرار دارند، که کاهش کلسترول یکی از راه های مبارزه با این خطر می باشد.

جو دوسر پرک صبحانه ارگانیک ۲۰۰ گرمی

جو دوسر صبحانه فوری ارگانیک

جو دو سر یک عنصر گسترده ای از آنتی اکسیدان ها می باشد که می تواند به سلامت قلبی کمک شایانی کند و باعث کنترل سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون شود.

جو دو سر پرک منبع بسیار مناسبی از منیزیم می باشد که برای ساخته شدن بیشتر آنزیم ها در دوران بارداری لازم است. بعضی از این آنزیم ها نقش مهمی در ترشح انسولین و مصرف بدن از گلوکز ایفا می کنند. مطالعات نشان داده است که زنان بارداری که دیابتی هستند و از جو دو سر در رژیم غذایی خود استفاده می کنند، میزان قند خونشان بسیار پایین تر از زنانی است که از نان یا برنج استفاده می کنند. پس در نتیجه از مصرف جو دو سر پرک در دوران بارداری و حتی پس از آن غافل نشوید!

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *