جو دو سر و درمان دیابت

مطلب را به اشتراک بگذارید

جو دو سر و درمان دیابت

جو دو سر یک ماده غذایی بسیار غنی از مواد معدنی است که حتی می تواند در خاک های نه چندان غنی و حاصلخیز نیز رشد کند. نام علمی این گیاه Avena Sativa می باشد. این ماده غذایی یکی از غنی ترین مواد غذایی است که بیشترین ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر را شامل می شود. دانه های آن یا پرک شده آن به نام جو دو سر پرک معروف اند یا آسیاب شده آن که به نام آرد جو دو سر معروف است.
گوارش آن بسیار آسان است و برای افرادی که دارای مشکلات گوارشی هستند این ماده غذایی  بسیار مناسب است و به آنها پیشنهاد می گردد. در مقایسه با سایر غلات جو دو سر دارای مقدار زیادی پروتئین است و همچنین دارای مقدار زیادی خانواده ویتامین B، ویتامین K، ویتامین E و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیوم، منگنز و روی می باشد. مقدار فیبر موجود در این غله بسیار بیشتر از ذرت مکزیکی، برنج و گندم کامل می باشد.
بیماران دیابتی معمولاً دارای مشکلاتی نظیر بیماری های قلبی و کلیوی می باشند. مطالعات نشان داده که جو دو سر می تواند به کاهش میزان کلسترول خون کمک کند. فیبر موجود در جو دو سر می تواند تاثیر زیادی در LDL خون داشته باشد. جو دو سر دارای یک ماده معدنی هورمون شکل به نام ساپونین می باشد این ماده می تواند به غده پانکراس کمک کند تا تولید انسولین را کنترل کند و به آن نظم ببخشد. اینگونه است که مصرف جو دو سر  می تواند مقدار گلوکز خون را نرمال کند و از دیابت نوع ۲ جلوگیری به عمل بیاورد.
کاهش وزن یکی از مهمترین اهداف افراد دیابتی است. حتی در برخی موارد از ابتلا به دیابت در بیماران پیش دیابتی جلوگیری می کند. فیبر موجود در جو دو سر می تواند آب بسیاری جذب کند و همین امر باعث کمک به فرایند گوارش می شود و از طرفی هم می تواند کمک کند تا به شکل سالم وزن کم کنید.
 همچنین این غله برای افرادی که دارای عدم تحمل گلوتن هستند مناسب بوده و به راحتی می توانند این غله را میل کنند زیرا این غله بدون گلوتن می باشد.
جو دو سر منبع غنی از منیزیوم می باشد، ماده معدنی که برای تولید بسیاری از آنزیم های داخل بدن مصرف می شود.تحقیقات نشان داده که مصرف منیزیوم در طول روز تاثیر سالمی بر روی قلب دارد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *