جو دو سر و بزرگسالان

مطلب را به اشتراک بگذارید

جو دو سر و بزرگسالان

مشکل یبوست در بزرگسالان رایج می باشد. فیبر موجود در جو دو سر در این مورد تاثیر گذار است.
یکی از بیماری های رایج دیگر در بزرگسالان پوکی استخوان می باشد. استفاده از جو دو سر در یک وعده غذایی (ترجیاً صبحانه) می تواند در این مورد نیز موثر باشد. مواد معدنی موجود در جو دو سر شامل، کلسیم، زینک، فسفر، آهن هستند. کسانی که کمبود کلسیم دارند نیز از مصرف جو دو سر رضایت کامل داشته اند. 
خشکی پوست یکی دیگر از عواملی است که در بزرگسالان دیده می شود. استفاده از جو دو سر به عنوان محصول آرایشی نیز به این مسئله کمک می کند. باعث آب رسانی به پوست شده و از به وجود آمدن چین و چروک های عمیق جلوگیری می کند. در ادامه چگونگی آماده سازی نوع آرایشی جو دو سر توضیح داده می شود.

جو دو سر پرک صبحانه فوری ۲۰۰ گرمی

– ابتدایی:

۱ قاشق غذا خوری آرد جو دو سر را با ۲ قاشق غذا خوری آب گرم مخلوط کرده و صورت خود را با آن بشویید.

– صبح بخیر:

۲ قاشق غذا خوری آرد جو دو سر، ۲ قاشق غذا خوری  عسل و ۱ قاشق غذا خوری شیر. تمام مواد را با هم مخلوط کنید سپس روی صورت و گردن خود قرار دهید. به مدت چند دقیقه بگذارید روی صورت باقی بماند و سپس بشویید.

– پیشرفته:

۳ قاشق غذا خوری آرد جو دو سر، ۲ قاشق غذا خوری آب گرم، ۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون، ۱ قاشق عذا خوری آلو ورا (اختیاری). تمام مواد را با هم مخلوط کنید سپس روی صورت و گردن خود قرار دهید. به مدت چند دقیقه بگذارید روی صورت باقی بماند و سپس بشویید.

بهترین صبحانه برای بزرگسالان:

جو دو سر یکی از مناسب ترین صبحانه ها برای افراد سالخورده می باشد. در کنار داشتن مواد معدنی فراوان، بلع آن برای بزرگسالان راحت بوده و خیلی راحت و سریع آماده می شود. با داشتن جو دو سر به عنوان صبحانه بزرگسالان می توانند فیبر مورد نیاز خود در یک روز را دریافت کنند. همچنین در کمک به کاهش وزن نقش بسزایی دارد. قابلیت سیر نگه داشتن جو دو سر باعث جلوگیری از خوردن مجدد به فاصله مدت زمان کمی بعد از صبحانه می شود. اسموتی ها نیز مناسب این افراد می باشند. در صورت استفاده از مخلوط کن این نوع صبحانه نیز راحت آماده می شود. نیازی به جویدن ندارد. برای دریافت دستورالعمل ها به قسمت نوشیدنی ها مراجعه نمایید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *