تغذیه مناسب دارندگان گروه خون O

مطلب را به اشتراک بگذارید

این گروه خونی قدیمی‌ ترین گروه خونی محسوب می‌شود و ظهورش در سال ۴۰۰۰۰ قبل از میلاد بوده است. عملکرد سیستم گوارشی در افراد با گروه خونی O بسیار مطلوب است. افراد دارای گروه خون O به دلیل دارا بودن اسید معده ی زیاد قادر به هضم آسان گوشت هستند و گوشت در بدنشان مستقیماً تبدیل به انرژی می شود. بنابراین موفقیت تغذیه ای گروه خون O در استفاده از انواع گوشت های قرمز سالم و همچنین گوشت سفید مانند ماهی است. افراد دارای گروه خون O قادر به استفاده  مثبت از لبنیات و غلات به استثنای جو دو سر و برنج نمی باشند و مصرف لبنیات به استثنای پنیر بز و کره برای آنها مضر است، زیرا سیستم گوارشی آنان قادر به هضم اینگونه مواد نبوده و با این اقلام غذایی سازگاری ندارد.

مهمترین عامل اضافه وزن در این گروه افراد ” گلوتن ” موجود در گندم و محصولات تهیه شده از گندم، مانند انواع نان، کیک و شیرینی می باشد که از سوخت و ساز انسولین در بدن جلوگیری کرده و در تولید انرژی اختلال بوجود می آورد. علاوه بر گندم، عوامل اضافه وزن در این افراد عبارتند از: ذرت، لوبیا قرمز، انواع عدس، بعضی از کلم ها و خردل ( کلم ها و خردل، کار غده تیروئید را مختل  می سازند).                             

دسته ای از خوراکی ها که باعث کاهش وزن در این افراد می شوند به شرح زیر می باشند:

گیاه دریایی کلپ Kelp (نوعی جلبک دریایی که حاوی ید طبیعی است)، غذاهای دریایی، نمک ید دار، جگر، گوشت قرمز، کاهو، اسفناج و بروکلی.

استفاده از انواع ادویه جات و چاشنی ها قادر است سیستم ایمنی و گوارشی این افراد را بهبود بخشد.

علاوه بر تغذیه مناسب، انجام تمرینات بدنی و ورزش برای این افراد مفید و ضروری است و نه تنها باعث غلبه بر فشارهای روحی است بلکه به  کم کردن وزن و تعادل روحی – روانی کمک شایانی می نماید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *