ترشحات گوش، خوب یا بد

مطلب را به اشتراک بگذارید

در حالی که بسیاری از افراد فکر می‌کنند بهتر است گوش خود را توسط متخصص شستشو دهند، ولی باید بدانند که موم گوش به علت خاصیت چرب‌کنندگی و ضدباکتریایی یک عامل محافظت‌کننده برای گوش محسوب می‌شود. در نتیجه وجود ترشحات طبیعی زردرنگ گوش هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند و نیازی به شستن گوش توسط پزشک نیست. اگر گوش‌ها به درستی می‌شنوند و فرد درد و ناراحتی ندارد، نیاز به هیچ درمانی نیست. توصیه می‌شود که هرگز برای تمیز کردن گوش از گوش‌ پاک‌کن استفاده نکنید، زیرا اولا نیازی به تمیز کردن گوش وجود ندارد و ثانیا استفاده از گوش‌پاک‌کن، باعث بیشتر فرو رفتن ترشحات در گوش می‌شود که برای خارج کردن آن نیاز به مراقبت‌های پزشکی خواهد بود.
برخی افراد باید توجه بیشتری به موم گوش خود کنند؛ برای مثال کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند باید توجه بیشتری به موم و ترشحات گوش خود داشته باشند، زیرا سمعک در عملکرد طبیعی گوش که خود به خود ترشحات اضافه را تمیز می‌کند، اختلال ایجاد می‌نماید.
همچنین افراد در سن بالا نیز دچار مشکلات بیشتری می‌شوند. معمولا افراد بالای ۶۵ سال بیش از افراد جوان‌تر دچار تجمع ترشحات گوش می‌شوند.
متخصصان گوش و حلق و بینی، پزشکان خانواده، متخصصان داخلی، متخصصان شنوایی‌سنجی، پزشکان اطفال و پرستاران با همکاری یکدیگر دستورالعملی را برای مراقبت از گوش منتشر کردند:
– ترشحات گوش برای گوش مفید هستند و خود به خود تمیز می‌شوند.
– کسانی که از وسایل کمک شنوایی همچون سمعک استفاده می‌کنند باید یک یا دوبار در سال گوش خود را توسط پزشک شست‌وشو دهند تا از تجمع موم جلوگیری شود؛ زیرا این ترشحات ممکن است به سمعک آسیب بزنند.
– وقتی موم گوش بیش از ۸۰ درصد قطر مجرای شنوایی را مسدود کند، ممکن است باعث ایجاد مشکل در شنوایی شود.
در ایالات متحده آمریکا سالانه حدود ۱۲ میلیون نفر برای معاینه و تمیز کردن ترشحات گوش به پزشک مراجعه می‌کنند.
پزشکان برای حل کردن موم از قطره‌های مناسب، آب یا محلول نمک استفاده می‌کنند و با وسایلی شبیه سرنگ مواد را از داخل گوش بیرون می‌کشند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *