تخم کتان سرشار از این‌هاست

مطلب را به اشتراک بگذارید

تخم کتان سرشار از این‌هاست

لیگنان

لیگنان یکی از طبقات عمده‌ی فیتواستروژن هاست. ترکیباتی شیمیایی مشابه استروژن و دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می‌تواند با رادیکال‌های آزاد بدن مقابله کند. بذر کتان یکی از بهترین منابع لیگنان است.

فیبر

بذر کتان سرشار از فیبر محلول (قابل حل در آب) و فیبر غیر محلول (غیر قابل حل در آب) است. به گفته‌ی مایو کلینیک، فیبر محلول، در آب حل شده و ماده‌ی ژل مانندی می‌سازد که به کاهش کلسترول خون کمک خواهد کرد. در حالیکه فیبر غیر محلول آب را به خود جذب کرده و باعث نرم شدن مدفوع می شود و باعث خواهد شد که مواد غذایی در دستگاه گوارش شما به سرعت حرکت کنند. بدین ترتیب از یبوست جلوگیری خواهد کرد.

تخم کتان طلایی ۲۰۰ گرمی

تخم کتان طلایی 

اسیدهای چرب امگا-۳

خوب بوده و بسیار هم برای قلب مفید است. این اسیدهای چرب مهم و ضروری نادر بدن قابل تولید برای بدن نیست و تنها از طریق مواد غذایی برای بدن تامین می شود.

خواص تخم کتان

خواص درمانی و پر فایده‌ی مصرف تخم کتان، هنوز بطور کامل شناخته نشده است، حتی بسیاری از فوایدی که در حال حاضر درباره‌ی بذر کتان ادعا می‌شود، به اثبات نرسیده. با اینحال تحقیقات جدید، نشان می‌دهند که بذر کتان می‌تواند همان خوراکی اعجاب انگیزی که خیلی‌ها ادعا می‌کنند باشد.

عوارض جانبی و احتیاط‌ ها

با وجود اینکه تحقیقات در مورد مصرف بذر کتان در دوران بارداری کم است خانم‌های باردار همیشه باید جانب احتیاط را رعایت کنند و از آنجایی که بذر کتان خواص شبه استروژنی دارد، از مصرف زیاد آن دوری کنندعلاوه بر این به اعتقاد مرکز پزشکی دانشگاه مریلند افرادی که به اسهال مبتلا هستند هم باید ازمصرف زیاد بذر کتان دوری کنند چون سرشار از فیبر است.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *