بیش فعالی مثانه

مطلب را به اشتراک بگذارید

تحقیقات نشان می دهد حدود نیمی از خانم ها در طول زندگی شان، حداقل برای یک بار هم که شده با مشکلات مثانه مواجه می شوند. البته آقایان نیز از این مشکل در امان نیستند. از جمله شایع ترین این مشکلات، بی اختیاری ادرار است. اما چه زمانی این مساله مهم می باشد و نیاز به درمان جدی دارد؟
برای شناخت بهتر مثانه بیش فعال که یکی از شایع ترین بیماری های مثانه است، در ابتدا باید نکات سلامتی مثانه را بدانیم. برای مثال اینکه: یک فرد سالم باید چند مرتبه دفع ادرار داشته باشد؟
بیشتر بالغین ۴ تا ۷ مرتبه در طول روز دفع ادرار دارند. اما برخی مشکلات فرد را مجبور می کند که روزانه ۱۰ تا ۲۰ بار و حتی گاهی ۳۰ بار یا بیشتر به دستشویی برود. این مشکل در برخی افراد به قدری آزاردهنده است که باعث می شود تمام وقت به دستشویی پناه ببرد.

در این میان، دو بیماری شایع که منجر به دفع مکرر ادرار می شوند، شامل کیست های بینابینی و مثانه بیش فعال است. اما خوشبختانه هر دوی این شرایط قابل درمان هستند. در هر صورت چیزی که در مرحله اول اهمیت دارد، شناخت این بیماری ها است تا شما را به فکر راه درمان آنها بیندازد.

شما در صورتی دچار تکرر ادرار هستید که:
هشت مرتبه یا بیشتر در ۲۴ ساعت دفع ادرار داشته باشید.

شب ها دو مرتبه یا بیشتر برای دفع ادرار از خواب بیدار شوید.

چه چیزی باعث این مشکل می شود؟
تکرر ادرار می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، مثل بزرگ شدن پروستات، دیابت، بارداری، عفونت های ادراری، استرس و اضطراب، و یا برخی داروها مثل دیورتیک ها. البته در برخی موارد هم این تکرر ادرار می تواند فقط یک عادت باشد.
برای تشخیص علت تکرر ادرار، لازم است بیمار آزمایشات خاصی را برای تشخیص و بررسی سایر بیماری ها که می توانند با تکرر ادرار ارتباطی داشته باشند، انجام دهد. برای مثال پزشک ممکن است تست ادرار، خون و یا سونوگرافی مثانه را لازم بداند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *