اولین اقدام در مواجهه با دندان ‌درد

مطلب را به اشتراک بگذارید

یک دندانپزشک گفت: استفاده‌ از اسپری‌های بی‌حس‌کننده، قرار دادن قرص‌های مسکن و حتی درمان‌های عجیب و غریب مانند استفاده از روغن ترمز شاید بتواند درد را برای مدت‌زمان کوتاهی از بین ببرد اما بهترین روش مراجعه منظم برای درمان زودرس عوارضی است که به دندان‌درد منجر می‌شود.
درد نه تنها در دندان‌پزشکی بلکه در اغلب بیماری‌ها به جای آنکه یک عارضه محسوب شود یک نشانه است.
هدف از مواجهه با درد، پیدا کردن منشاء و حذف آن است در غیر اینصورت به سادگی می‌توان با مصرف داروهای مسکن این نشانه را از بین برد بدون آنکه کار موثری برای درمان علت آن انجام داد.
در دندان‌پزشکی، درد دندان ثانویه به مشکلاتی چون پوسیدگی، درگیری عصب، گیر غذایی، مشکلات لثه و حتی مشکلات عصبی می‌تواند مرتبط باشد.
با آنکه در موارد اورژانس اولین درمان درد دندان، مصرف مسکن است ولی گاهی مشاهده می‌شود بیماران از روش‌های خود‌درمانی مانند استفاده از اسپری‌های بی‌حس‌کننده، قرار دادن قرص‌های مسکن روی دندان و درمان‌های سنتی مانند روغن میخک یا گل میخک و حتی درمان‌های عجیب و غریبی مثل استفاده از روغن ترمز را می‌آورند.
در اغلب این موارد افراد پس از این خوددرمانی‌ها در صورت از بین رفتن درد درمان اصلی را به فراموشی می‌سپارند تا دفعات بعد دندان‌درد دوباره به سراغشان بیاید.
بهترین روش جلوگیری از دندان‌درد، پیشگیری از آن و مراجعه منظم به دندان‌پزشک برای درمان زودرس عوارضی است که منجر به دندان‌درد می‌شود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *