اهمیت کینوا در جهان

مطلب را به اشتراک بگذارید

اهمیت کینوا در جهان

کینوا تنها دانه گیاهی است که سرشار از آمینو اسیدهای ضروری، تمامی عناصر و ویتامین هاست و همچنین با محیط زیست و شرایط اقلیمی بسیار سازگار است. کینوا در برابر خشکسالی، خاک های ضعیف و دارای شوری بالا، بسیار مقاوم است و میتواند در ارتفاع چهارهزار متری بالای سطح دریا رشد نماید و دمای ۸- تا ۳۸ درجه سانتی گراد را تحمل میکند.

امروزه کینوا در آشپزخانه ها، صنعت داروسازی و بسیاری از صنایع دیگر راه پیدا کرده است. کشت کینوا در پرو، اکوادور، بولیوی، کلمبیا و آرژانتین گسترش یافته است، هم چنین تولید کینوا در کانادا، فرانسه، سوئد، ایتالیا و بسیاری از کشورهای دیگر گسترش یافته است.

کینوا ارگانیک سه رنگ ۲۵۰ گرمی

کینوا سه رنگ ارگانیک

کاشت کینوا در سال های آینده

تلاش برای رواج پیدا کردن  کینوا در سطح گسترده تر و سنتی یا استفاده از آن به جای محصولات زراعی فراموش شده به عنوان ابزاری برای مبارزه با گرسنگی و ترویج مواد غذایی سالم ادامه دارد.

این رویداد در نیویورک مجموعه ای طولانی از فعالیت های فرهنگی، هنری و دانشگاهی را آغاز می کند، هم چنین FAO امیدوار است به رفاه هزاران کشاورز و مصرف کنندگان در سراسر جهان کمک خواهد کرد.

سال جهانی کینوا نه تنها به توسعه تولید این محصول در سراسر جهان کمک خواد کرد بلکه به شناخت چالش های دنیای مدرن با فراخوانی دانش انباشته کمک خوهد کرد.

فروش کینوا در تهران

کینوا را می توانید از سایت oabshop.ir تهیه فرمایید.

نام گذاری سال ۲۰۱۳ میلادی به نام سال کینوا

کینوا نوعی دانه گیاهی است که میتواند در ریشه کن کردن عواملی مثل گرسنگی، سوء تغذیه و فقر نقش بسیار مهمی داشته باشد. به همین دلیل مدیر کل سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) خوزه گرازیانو دا سیلوا سال ۲۰۱۳ میلادی را سال جهانی کینوا معرفی و نام گذاری کرد.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *