افزایش خطر ابتلا به سرطان ناشی از دیابت و چاقی

مطلب را به اشتراک بگذارید

محققان در چندین موسسه در سراسر جهان  از جمله کالج امپریال لندن در انگلستان و آژانس بین المللی تحقیقات سرطان سازمان بهداشت جهانی (WHO) در لیون فرانسه، اخیراً ثابت کرده اند که سرطان های مربوط به بیماری های متابولیکی، به ویژه دیابت و چاقی، به طور روز افزونی در حال افزایش است. بر اساس اطلاعات این محققان، ۵٫۶ درصد از موارد سرطان در سراسر جهان در سال ۲۰۱۲ با دیابت و شاخص توده بدنی بالا (BMI) ارتباط داشتند.

دیابت و BMI  بالا  و سرطان های ناشی از آن:

براساس گزارش هایی که در سال گذشته در “The Lancet” منتشر شد، حدود ۴۲۲ میلیون بزرگسال در سراسر جهان با دیابت زندگی می کنند. این افراد در خطر ابتلا به سرطان هایی مانند سرطان پانکراس، سرطان کبد و کیسه صفرا و سرطان پستان قرار دارند.

نکته مهم این است که سیاست های غذایی مؤثر برای مقابله با شیوع افزایش دیابت، شاخص توده بدنی بالا و بیماری های مربوط به این عوامل خطر ساز اجرا شوند. به عنوان مثال مواد غذایی ارگانیک و گیاهی می توانند جایگزین مواد غذایی حیوانی هم چون گوشت و پروتئین حیوانی شوند. از این مواد غذایی می توان به کینوا، دانه چیا، جو دو سر و حتی نمک دریا کم سدیم یددار اشاره کرد.

طبق گفته های دکتر پیرسون، افزایش دیابت و شاخص BMI در سطح جهانی، می تواند منجر به افزایش قابل توجهی در ایجاد این سرطان ها شود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *