از دست دادن چند تار مو در روز نرمال است؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

از دست دادن چند تار مو در روز نرمال است؟

اگر احساس می کنید که موهایتان می ریزد، تنها نیستید! خیلی از زنان چنین حسی دارند.
شاید دسته ای از موهایتان را در حمام، تخت خواب، زمین و … پیدا کنید.
با دیدن این صحنه ها فوراً نگران نشوید!از دست دادن روزانه ۶۰ الی ۱۰۰ تار مو طبیعی است، البته نمی توان تعداد دقیقی را به همه نسبت داد، میزان طبیعی ریزش مو از فردی تا فرد دیگر متفاوت است.

به این نکته نیز باید توجه کنید که اگر موهایتان بلند است، و رشته ای از موهایتان را در جایی ببینید، بیشتر از آن چه واقعاً ریخته به نظر می رسد.
و در افرادی با موی کوتاه، به نظر می رسد که تار های کمتری ریخته، در حالی که شاید حقیقت چیز دیگری باشد.

در هر حال اگر احساس می کنید که واقعاً مو هایتان بیش از حد معمول می ریزد، به پزشک متخصص مراجعه کنید. ریزش زیاد مو ناشی از عوامل بسیاریست.

مو یکی از حساس ترین قسمت های بدن است.

عواملی مثل مشکلات معده، تب بالا، استرس، برخی رژیم های غذایی و… حتی اگر مدتی بسیار کوتاه فرد را درگیر کنند، بر روی ریزش موی فرد حتی تا ماه ها بعد اثر دارند.

در برخی افراد ریزش مو در تابستان بیشتر و در زمستان کمتر می شود. شاید دلیل این امر کم بودن میزان شستشوی مو ها باشد. این امر موجب چرب شدن، ضعیف شدن و ریزش مو ها می شود.

در برخی موارد، ریزش مو ناشی از عوامل ژنتیکی است. اگر شما روزانه ۱۰۰ تار مو از دست می دهید، در حالی که این مقدار در دوستتان ۶۰ تار است، نگران نشوید.

عواملی مثل رنگ کردن مو ها، استفاده ی بیش از حد از مواد شیمیایی مثل اسپری های حالت دهنده مو، استفاده ی زیاد از اتو مو و… به ساختار پروتئین مو آسیب می زنند، و موجب ضعیف شدن و شکستگی مو ها می شوند، در نتیجه شاید تصور کنید که مو هایتان می ریزد، ولی در واقع می شکند.

برای کاهش این اثرات سعی کنید از مکمل های بیوتین مو استفاده کنید، باشامپو فاقد سولفات مو ها را شستشو داده و از ماسک ها و نرم کننده های مو استفاده کنید.با آغشته کردن مو ها به روغن زیتون به مدت ۳۰ دقیقه و سپس شستشوی مو، می توانید به طور طبیعی مو هایتان را تقویت و نرم کنید.

این باور که بافت های خاص موجب ریزش مو می شوند، افسانه ای بیش نیست! پس نگران نشوید.

زنانی که مو های وز و فر دارند، برای آراستن مو های خود بیشتر از سایرین از وسایل حرارتی استفاده می کنند و مو ها را خشن تر شانه زده و بیشتر می کشند.

شاید تصور کنید که مو های چنین افراد بیشتر می ریزد، ولی حقیقت امر این است که در این حالت آسیب و شکستگی مو وجود دارد، و نه لزوماً ریزش.

چه زمانی باید نگران شد؟

اگر ریزش بیش از حد موهایتان بیش از ۳ ماه طول کشید، به یک مشاور یا متحصص پوست و مو مراجعه کنید.

ریزش بیش از حد مو هشداری بر اختلال در عملکرد یک اندام داخلی است. مثلآ کبد چرب موجب چرب شدن بیش از حد و ریزش مو می شود.

یکی از مهمترین عوامل ریزش مو کمبود آهن، ویتامین D و B12 است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *