اختلالات دو قطبی و تغذیه

مطلب را به اشتراک بگذارید

عوامل مختلفی در کنترل و بهبود اختلال دو قطبی دخیلند. یکی از بهترین روش ها، تغییر رژیم غذایی و پیروی از تغذیه ی سالم است.
افراد مبتلا به این مشکل به طرح درمان جامع جهت کنترل اختلالات و نوسانات خلقی خود نیاز دارند. اساس این طرح دارو و روان درمانی است. 
ولی یک رژیم غذایی سالم و مناسب نیز بر مغز این افراد موثر است و در بهبود این بیماران نقشی برجسته ایفا می کند. 
بدن به سوخت نیاز دارد.همچنین برای عملکرد بهتر، و حفظ و انتقال موثر اطلاعات، به ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد وابسته است. 
همه ی افراد، به ویژه افراد مبتلا به این اختلال، در حالت ایده آل به یک رژیم غذایی گسترده و متنوع، سرشار از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، و پروتئین ها نیاز دارند. 

یک مشکل شایع برای افراد دو قطبی، افزایش وزن است، که می تواند از عوارض افسردگی و یا دارو های مورد استفاده باشد. 
پیروی از یک رژیم غذایی مناسب، برای رفع این مشکل نیز کارساز است.
ویتامینها و مواد معدنی، با بهبود خلق و خوی یا خلق و خوی پایدار در ارتباط است، در حالی که کمبود این مواد موجب نوسانات خلقی می شود. 
سطح قند خون نیز با خلق و خوی در ارتباط است. مصرف زیاد مواد قندی، با ارزش غذایی کم، و تنقلات، موجب بالا و پایین رفتن میزان قند خون و در نتیجه نوسانات خلقی می شود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *