آیا گیاه خواری کلید موفقیت در جام جهانی بود؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

آیا گیاه خواری کلید موفقیت در جام جهانی بود؟

راز قهرمانی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴

هنگامی که رویدادهایی در مرحله آخر در هر زمینه ای رخ می دهد، یک سری فشارهای غیر قابل تصور ایجاد می شود. این امر می تواند به فساد، نقض حقوق بشر، بدرفتاری و حوادث ورزشی، مسائل اخلاقی دربرابر آمادگی و عملکرد ورزشکار منجر شود.

با این حال، هنگامی که تیم ملی آلمان به جام جهانی ۲۰۱۴ راه یافت، همه این مسائل را به نحو احسنتی کنترل کرد که تغذیه یکی از مهم ترین نکات در این امر بود. این تیم از روش گیاه خواری استفاده کرد.

برای بعضی ها شاید این امر اهمیت چندانی نداشته باشد ولی در واقع، موفقیت تیم آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ مدیون تغذیه از طریق گیاه خواری بازیکنان بود. موفقیت تیم های جام جهانی در اکثر اوقات تحت تأثیر غذا خوردن و ورزش در کنار یکدیگر است. پس آن ها چگونه این کار را انجام می دهند؟

کینوا ارگانیک سه رنگ ۲۵۰ گرمی

سر آشپز تیم ملی آلمان، هولگر استرومبرگ (Holger Stromberg)، برای بازیکنان وعده های غذایی گیاهی آماده می کند. هم چنین بازیکنان این تیم از آب و اسموتی گیاهان برای صبحانه همراه با حبوبات و میوه استفاده می کنند. استرومبرگ برای ۷ سال سرآشپز تیم ملی آلمان بوده و بر روی غذاها با منشأ گیاهی تأکید بسیاری داشته است. آیا جای تعجب است که این بازیکنان پس از خوردن چنین غذاهای سالمی، تقریباً هر بازی را با موفقیت پشت سر می گذارند؟ در واقع رژیم غذایی با منبع گیاهی همه مواد مورد نیاز بدن را تأمین می کند بدون آن که برخلاف بعضی مواد غذایی مثل گوشت و تخم مرغ زیاد، هیچ آسیبی به سلامت بدن برسانند.

یک رژیم گیاهی سالم و متنوع، بهترین گزینه ای است که می توانیم برای بدنمان مورد استفاده قرار دهیم. بازیکنان دیگری هم چون پاتریک بابومیان، Brendan Brazier و بسیاری دیگر ثابت کرده اند که چگونه رژیم غذایی گیاهی در افزایش عملکرد بازیکنان نقش دارد.

جو دو سر پرک صبحانه فوری ۲۰۰ گرمی

غلاتی هم چون جو دو سر و به خصوص کینوا، می توانند در رژیم غذایی بازیکنان نقش بسزایی داشته باشند. چه از لحاظ  عضله سازی و استقامت بدنی و چه از لحاظ سلامت و عملکرد در مسابقات!

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *