آیا نمک دریا دارای ید است

آیا نمک دریا دارای ید است؟ OAB

مطلب را به اشتراک بگذارید

آیا نمک دریا دارای ید است؟

در مورد نمک دریا توضیحاتی ارائه می کنیم.

با ما همراه باشید.

آیا نمک دریا دارای ید است؟

استفاده بیشتر مردم از نمک دریایی به دلیل داشتن بافت و طعم منحصر به فرد و داشتن مواد طبیعی موجود در آن است. اگر چه نمک دریایی حاوی مواد مغذی بیشتری از نمک معمولی است اما این دلیل بر استفاده بیشتر آن نمی شود.

اگر به دنبال ید بیشتری در رژیم غذایی خود هستید از نمک دریا یددار استفاده کنید. با توجه به بیانیه انجمن قلب آمریکا نمک دریا، حاوی ید بیشتری از نمک معمولی است. نمک معمولی به این دلیل ید بیشتری دارد چون در طول پردازش به آن ید اضافه می کنند.

اگر شما ترجیح می دهید بافت و طعم قوی تری از نمک داشته باشید و ید کافی را نیز دریافت کنید از نمک دریایی یددار استفاده کنید.

پاکسازی بدن با نمک دریا

اولین گام برای استفاده از نمک دریایی، شناسایی تفاوت نمک دریایی با نمک معمولی است. نمک دریایی تصفیه می شود و حاوی مواد معدنی ضروری طبیعی است.

کارخانه تولید نمک معمولی با استفاده از ظروف فلزی بزرگ، فرآیند تصفیه را انجام می دهد. لذا فقط نمک دریایی می تواند انگل موجود در بدن انسان را از بین ببرد.
رشد انگل در داخل بدن انسان می تواند بدون اینکه آشکار شود، وجود داشته باشد. رشد انگل در بدن انسان جزو ۱۰ بیماری پیشرفته جهان است.

 

مواد ساخته شده داخل روده موقعیت خوبی برای رشد انگل های ناخواسته است. بسیار مهم است که موادی که غیر ضروری اند و در روده بزرگ جمع می شوند را از بین ببرید.

راحترین راه برای از بین بردن مواد غیر ضروری روده بزرگ، روش پاکسازی با نمک دریا است.

روش پاکسازی به این شکل است که ۲ قاشق چایخوری نمک دریا را با یک لیتر آب آشامیدنی مخلوط کنید و در عرض چند ساعت این مخلوط شروع به پاکسازی روده شما می کند.

قبل از استفاده از این دستور حتماً با پزشک تغذیه خود مشورت کنید یا حتماً از نمک دریا کم سدیم استفاده کنید.

خواص نمک دریا

مواد معدنی موجود در نمک دریا برای تسکین و التیام پوست بسیار مفید است. حمام نمک دریایی، پوست بدن را شفاف می کند.

 

تعیین مقدار دقیق ید در نمک دریا مشکل است. مقدار آن در بسیاری از نمک های یددار و در یک چهارم قاشق چایخوری ۷۱ میکروگرم است.
طبق تحقیقات آکادمی رژیم های غذایی، در یک چهارم قاشق چایخوری نمک دریایی ۴۰۰ تا ۵۹۰ میلی گرم سدیم وجود دارد. انجمن قلب آمریکا مصرف ۱۵۰۰ میلی گرم سدیم روزانه را توصیه می کنند.

 

ترویج سلامت سلول های بدن

نمک دریایی شامل ۹۲ ماده معدنی است، که ۲۴ مورد آن برای حفظ سلامت بدن ضروری است. کمبود این مواد معدنی می تواند عواقب وخیمی برای سلول های بدن داشته باشد.

برخلاف نمک معمولی، نمک دریایی این اجازه را به مایعات بدن می دهد تا به راحتی از رگ های خونی و کلیه ها عبور کنند.

اگر سطح سدیم کلرید در خون بیش از حد بالا برود، این مایع توسط بافت ها جذب می شود و برای از بین بردن آن به سمت کلیه ها حرکت می کند.

نمک معمولی این تبادلات را نمی تواند به راحتی انجام دهد، در نتیجه این مایعات در مفاصل جمع می شود و مشکلات کلیوی را نیز ایجاد می کند.

نمک دریا گردش خون پوست را افزایش می دهد و این باعث رشد سلول های جدید پوست می شود. با توجه به مجله بین المللی پوست، حضور سولفات منیزیم در نمک دریا، باعث تحریک کبد انسان و خارج شدن سموم از بدن می شود. این سم زدایی به مبارزه با عفونت و بیماری ها می پردازد.

 

آیا-نمک-دریا-دارای-ید-است؟-OAB

آیا نمک دریا سدیم کمی دارد؟

یکی از اصلی ترین عوامل نمک دریایی داشتن سدیم کم است. در هر قاشق چایخوری نمک دریا حدود ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم، معادل ۴۰ درصد سدیم است. که اگر از نمک دریا کم سدیم استفاده شود این میزان بسیار کمتر است و حاوی پتاسیم بیشتری است که از افسردگی، اختلالات خواب و گوارش جلوگیری می کند.

در سال های اخیر نمک دریا به دلیل داشتن سدیم کمتر نسبت به نمک های دیگر بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفته است. اما این بدان معنا نیست که توده ای از نمک دریا در تمامی غذاهای خود استفاده کنید، مصرف بیش از حد هر چیزی عوارض جانبی جبران ناپذیری دارد.

نمک معدنی، ترکیبی از فلز سدیم و گاز سمی کلر است. هنگامی که دو عنصر ترکیب می شوند، نمک طعام بدست می آید، که شامل ۴۰ درصد سدیم و ۶۰ درصد کلر است.

سدیم هم به عنوان الکترولیت و هم به عنوان ماده معدنی استفاده می شود. سدیم برای حمل اکسیژن و مواد مغذی بدن لازم است. نقش بزرگی در حرکت ماهیچه ها ایفا می کند. کلر از طرف دیگر، برای تنفس و هضم غذا ضروری است.

نمک معمولی از معادن نمک زیرزمینی بدست می آید و حاوی ۴۰ درصد سدیم خالص است. مواد افزدونی به نمک طعام شامل:

– دکستروز، تثبیت کننده پتاسیم یدید

– شکر، طعم شیرینی را افزایش می دهد

– سدیم فروسیانید، عامل ضد کلوخه شدن (anti-caking)

– فریک فروسیانید نیز به عنوان عامل ضد کلوخه شدن عمل می کند.

نمک دریا از نظر محتوای سدیم، به مراتب بهتر از نمک معدنی است. همانطور که از نامش پیداست، نمک دریا از آب اقیانوس استخراج می شود. نمک دریایی معمولا ۹۹ درصد شامل کلرید سدیم است یعنی ۳۹ درصد آن سدیم است. همچنین نمک دریایی به طور طبیعی دارای مواد معدنی از جمله پتاسیم، منیزیم، گوگرد، ید و روی است. اما خوشبختانه نمک دریا کم سدیم نیز وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد.

مقایسه سدیم نمک دریا با نمک معمولی

اختلاف زیادی بین ارزش غذایی نمک معمولی با نمک دریا دیده نمی شود. حدود ۴۰ درصد سدیم یعنی در هر قاشق چایخوری ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم دیده می شود. اما اگر از نمک دریا کم سدیم استفاده کنید، مقدار قابل توجهی از سدیم کاسته می شود که در جلوگیری از بروز فشار خون بسیار مؤثر است.

نمک معمولی از معادن زیرزمینی استخراج می شود و در مرحله پردازش مواد معدنی خود را از دست می دهد.

با وجود محتوای سدیم برابر، نمک دریا بافت و طعمی متفاوت دارد.

نمک دریا اساساً از تبخیر آب دریا که شامل مواد معدنی طبیعی است به دست می آید.

نمک معمولی با ید غنی می شود، اما نمک دریا دارای ید طبیعی است.

آیا نمک دریا مفید است؟

رژیم های غذایی متعددی به نوشیدن ترکیب آب و نمک دریا که در سم زدایی و پاکسازی بدن مفید است، توصیه می کنند. این عمل حرکات روده را تحریک کرده و مواد سمی بدن را دفع می کند. نوشیدن زیاد آب شور روزانه به هیچ وجه توصیه نمی شود چون عوارض جبران ناپذیری دارد.

چه مقدار نمک دریا برای پاکسازی بدن لازم است؟

در یک رژیم غذایی برای پاک کردن سموم بدن، به مخلوطی از ۲ قاشق چایخوری نمک دریا با ۲ لیتر آب گرم لازم است. قبل از مصرف این رژیم غذایی حتماً از متخصص تغذیه خود سوال کنید. یا البته می توانید از نمک دریا کم سدیم استفاده کنید.

فرآیند ایجاد نمک دریایی چگونه است؟

روش به این صورت است که آب دریا تبخیر می شود و نمک دریایی به دست می آید. فرآیند تبخیر در مخزن های بزرگی انجام می شود و شرایط آب و هوا نقش مهمی برای تولید نمک دریایی ایفا می کنند. باید نور خورشید به اندازه کافی و باد برای تولید انرژی وجود داشته باشد، در این صورت غلظت نمک بالا می رود. هنگامی که کریستال نمک دریا به طور طبیعی تشکیل شد، مخزن ها خشک می شوند و نمک دریا تشکیل می شود.

آیا نمک دریا در آب جوش حل می شود؟

نمک دریایی در آب جوش حل می شود. محققان برای بهبود پوست بدن، حمام نمک دریا را توصیه می کنند. ورزشکاران نیز برای رفع خستگی و درد عضلات خود به حمام نمک دریا رجوع می کنند. در آشپزی برای داشتن طعمی لذیذتر و حل بهتر آن در غذا، نمک دریا را جایگزین نمک معمولی کرده اند.

آیا نمک دریا مواد معدنی بیشتری دارد؟

روند ایجاد نمک دریایی به آبی که از آن استخراج می شود بستگی دارد. به همین ترتیب داشتن رنگ و عطری متفاوت به آبی که از آن استخراج می شود، مربوط است. ولی ارزش غذایی هر نمک دریایی یکسان است. نمک دریا به طور طبیعی حاوی مواد معدنی ضروری و حیاتی مانند منیزیم، پتاسیم، ید و روی است.

مواد معدنی:

یون های موجود در نمک دریا شامل ۳۳ درصد سدیم و ۵۹ درصد کلرید است. این دو ماده برای عملکرد طبیعی بدن و جذب مواد غذایی بدن بسیار ضروری است. کلرید برای عضلات و عملکرد اعصاب ضروری است. سدیم برای عملکرد ماهیچه ها و تنظیم حجم فشار خون بدن مفید است. پتاسیم یکی دیگر از مواد معدنی مهم است که با کلرید در ارتباط است و برای تنظیم سطح اسیدیته بدن ضروری است. یک چهارم قاشق چایخوری نمک دریا شامل ۶۰۱٫۲۵ میلی گرم کلرید، ۴۶۰ میلی گرم سدیم و ۲٫۷ میلی گرم پتاسیم است.

کلسیم و منیزیم نقش اساسی در واکنش های شیمیایی بدن دارند. منیزیم برای مثال در تولید انرژی RNA و DNA ضروری است. کلسیم در ساختار استخوان ها، دندان ها و عملکرد طبیعی ضربان قلب ضروری است. در هر یک چهارم قاشق چایخوری نمک دریا ۱٫۵ میلی گرم کلسیم و ۵٫۲ میلی گرم منیزیم است. که این مواد حیاتی هیچ کدام در نمک معمولی وجود ندارند.

در یک چهارم قاشق چایخوری نمک دریا ۹٫۷ میلی گرم گوگرد وجود دارد. گوگرد سومین ماده معدنی رایج در نمک دریا است. گوگرد، در داشتن سیستم ایمنی بدن سالم نقش مهمی ایفا می کند. هر سلول موجود در بدن حاوی گوگرد است و به ساختار دو نوع اسید آمینه کمک میکند. گوگرد هشتمین عنصر رایج در بدن است و برای داشتن سوخت و ساز طبیعی بدن و داشتن قلبی سالم ضروری است.

مواد معدنی جزئی:

بدن به این مواد معدنی به مقدار کمی نیاز دارد. مواد معدنی جزئی در نمک دریا شامل آهن، ید، منگنز و روی است. آهن به سلول های قرمز خون و سلول های عضلانی برای حمل اکسیژن در سراسر بدن کمک می کند. ید به هورمون تیروئید برای تنظیم درجه حرارت بدن کمک می کند. منگنز به رشد استخوان ها، متابولیسم اسید آمینه و کربوهیدرات کمک می کند. روی نقش مهمی در رشد سلول های جدید و التیام زخم ایفا می کند.

ملاحظات مصرف نمک:

کنترل مصرف سدیم برای حفظ سلامت قلب بسیار ضروری است. با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها به مصرف تا ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم در روز توصیه می شود اما باید مصرف سدیم را به ۱۵۰۰ میلی گرم در روز محدود کنیم و یا از نمک دریا کم سدیم بهره ببریم.

روش از بین بردن انگل:

ساده ترین روش برای از بین بردن انگل ناخواسته در روده بزرگ، استفاده از نمک دریای خالص است. جهت آماده شدن بدن و روده بزرگ، دو روز قبل، از ملین طبیعی (مانند سبوس جو دو سر) مصرف کنید سپس به پاکسازی با نمک دریا رجوع کنید. طبق گزارش کارشناسان، برای استفاده از این روش ۲ قاشق چایخوری نمک دریا را به یک لیتر آب آشامیدنی گرم یا ولرم اضافه کنید. مخلوط را صبح بنوشید و در عرض چند ساعت مخلوط نمک دریا پاکسازی خود را شروع می کند.

هشدار:

مطمئن شوید اگر دارای مشکلات کلیوی، فشار خون بالا، دیابت، بیماری روده یا معده دارید از این روش استفاده نکنید. برای کودکان زیر ۱۲ سال سن قبل از اجرای این درمان حتماً با پزشک خود مشورت کنید. اما برای اطمینان بیشتر می توانید از نمک دریا کم سدیم استفاده کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *