آنزیم مختل کننده سلول های مو ساز

مطلب را به اشتراک بگذارید

آنزیم مختل کننده سلول های مو ساز

پژوهشگران از شناسایی پروتئینی خبر می‌دهند که فعالیت فولیکول‌ها در ریشهمو را متوقف کرده و باعث بروز طاسی می‌شودموفق به کشف آنزیم مختل کننده فعالیت فولیکول‌های مو موسوم به “پروستاگلاندین D2‌ ” شده‌اند.

محققان در مطالعات خود دریافتند که سطح آنزیم PGD2 در مناطقی که موها نازک شده‌اند، سه برابر بیش تر از حد طبیعی است.

در تحقیقات قبلی توسط محققان این مرکز مشخص شده بود که مردان طاس دارای سلول‌های قادر به ساختن مو هستند، اما این سلول‌ها به مرحله بلوغ نمی‌رسند؛ تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آنزیم PGD2 مانع احتمالی بلوغ سلول‌های موساز در سر است.

داروهای مسدود کننده و مهار کننده فعالیت این آنزیم در حال حاضر برای درمان آسم و آلرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما می‌توان از این محصول بصورت لوسیون برای پیشگیری و توقف ریزش مو نیز استفاده کرد.

قطعا این محصول می‌تواند روند ریزش مو را متوقف کند، اما عملکرد آن در رویش مجدد موها هنوز مشخص نشده است.

تیم تحقیقاتی در حال مذاکره با شرکت‌های داروسازی برای توسعه نسل جدید داروهای ضد ریزش مو هستند و با این کشف جدید می‌توان به یافتن روش موثر درمان تا دو سال آینده امیدوار بود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *