آلرژی و فصل بهار

مطلب را به اشتراک بگذارید

آلرژی ها از آزاردهنده ترین بیماری ها هستند. شایع ترین آنها هم حساسیت فصلی است که با گرفتگی بینی، خارش چشم ها، سرفه و برخی علایم دیگر بروز می کند و این بیماری فصلی می تواند حسابی شما را درگیر و خسته کند. 
شاید مهم تر از دلایل ابتلا به آلرژی، رفتارهایی است که فرد مبتلا انجام می دهد. بد نیست با بزرگ ترین اشتباهاتی که افراد مبتلا به آلرژی دارند و راه های اصلاح آنها آشنا شوید.
شیشه های اتومبیل را باز می کنید
اگر حساسیت دارید و از آن آگاه هستید، این را در خودرو خود تبدیل به یک قانون ک نید که شیشه ها باید تا پایان فصل گرده افشانی بالا باشند. در اوایل بهار که زمان گرده افشانی گل ها و گیاهان است، در زمان رانندگی از دستگاه تهویه هوا استفاده کنید. 
اگر هوای بیرون گرم نیست دستگاه را روی فن جا به جایی و گردش هوا تنظیم کنید. استفاده از تهویه در خودرو، می تواند میزان گرده های موجود در هوا را تا ۳۰ درصد کم کند.
از اوضاع طبیعت محیط زندگی خود غافلید
اگر این امکان برایتان وجود دارد که از زمان شروع گرده افشانی گیاهان موجود در منطقه تان اطلاع پیدا کنید می توانید به موقع از شدت گرفتن بیماری تان جلوگیری کنید.
در هوای باز ورزش می کنید
اگر شما عاشق تمرین در فضای باز هستید، باید در این فصل از ورزش کردند در صبح هنگام یا اولین ساعات بعدازظهر اجتناب کنید چراکه گیاهان و درختان در زمان طلوع آفتاب و در زمان اوج یعنی اواخر صبح و قبل از ظهر یا اواخر بعدازظهر و اوایل شب گرده افشانی را آغاز می کنند.
از هوای بهاری لذت می برید
تصفیه و فیلتر کردن هوای اتاق با استفاده از دستگاه های تصفیه هوا، روشی موثر برای ازبین بردن گرده ها، شوره تن حیوانات، گرد و غبار و موارد آلرژی زای دیگری است که در هوای بیرون وجود دارد.
به علایم بیماری بی توجهی می کنید
آلرژی ممکن است در سنین بالا ایجاد شود. حتی برای افرادی که سالیان درازی حساسیت نداشته اند و حالا بعد از مدتی طولانی به حیوانات خانگی یا گرده های گیاهان آلرژی پیدا کرده اند. اگر شما هر سال بهار به مصرف داروهای آنتی بیوتیک نیاز پیدا می کنید باید بدانید که ممکن است آلرژی گرده داشته باشید. استفاده مکرر از آنتی بیوتیک، می تواند به حساسیت دارویی نیز منجر شود. همچنین شما ممکن است به یک حیوان خانگی آلرژی پیدا کنید و ندانید زیرا علایم آن خفیف و دایمی هستند. اگر نشانه هایی از حساسیت در خود دیدید که قبلا هرگز ندیده بودید حتما به پزشک مراجعه کنید.
فقط روی بالش پر می خوابید
پرها بسیار آلرژی زا هستند. به خصوص اگر از آنها برای طولانی مدت استفاده کنید. چراکه با بالارفتن سن شدت این آلرژی بیشتر می شود. استفاده از بالش های پلی استر و الیاف مصنوعی انتخاب بهتری برای افراد مبتلا به آلرژی است.
حیوان خانگی تان را به رختخواب می برید
اگر حیوان خانگی تان را داخل نگه می دارید و به او اجازه می دهید که به همه اتاق های خانه وارد شود باید بدانید که هیچ محل امنی در خانه شما وجود ندارد. حتی اگر به حیوانات آلرژی ندارید، حیوانات خانگی می توانند گرده گیاهان، گرد و غبار، الودگی و مواد آلرژی زای دیگری را از بیرون خانه یا منزل به رختخواب شما بیاورند. بهتر است اگر سگ یا گربه دارید آن را بیرون از خانه نگه دارید و اگر این امکان را ندارید آنها را از اتاق خواب یا تختخواب خود دور کنید. با این روش اتاق خواب شما می تواند منطقه ای امن به دور از آلرژی باشد. علاوه بر این اگر آلرژی دارید، بهتر است در فصل بهار از دو ملحفه، پرده و روفرشی استفاده کنید و مرتب آنها را تعویض کنید و بشویید.
در فکر خرید یک پرنده هستید
اگر تصور می کنید پرندگان آلرژی ایجاد نمی کنند باید بدانید که یک پرنده بزرگ خانگی می تواند مشکلات بسیاری برای شما ایجاد کند که البته متوجه آن نمی شوید. چراکه آلرژی در مدت زمانی طولانی ایجاد می شود و رشد می کند و خود را نشان می دهد. متخصصان درمان آلرژی توصیه می کنند که اگر به آلرژی مبتلا هستید زندگی کردن با حیوانات خانگی را فراموش کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

رایس کیک چند غله

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *