آرتروز و مشکلات مفاصل در دارندگان گروه خون O

مطلب را به اشتراک بگذارید

مطلب زیر از کتاب مبارزه با آرتروز با علم گروه خونی نوشته دکتر آدامو و ترجمه آلینا برخورداریان انتخاب شده است. شما می توانید با تهیه این کتاب به مطالعه بیشتر در خصوص آرتروز و ارتباط آن با گروه خون بپردازید. 

دارندگان گروه خون O سیستم ایمنی قویی دارند اما دارای ضعف در برابر بیماری های خود ایمنی و التهابی هستند. بیماری های التهابی مانند روماتیسم مفصلی و فیبرومیالژیا در دارندگان گروه خون O نسبت به سایر گروه های خونی معمول تر است. بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون و الکریئیوکولیتیس (کولیت اولسروز یا کولیت خونریزی دهنده) که هر دو بیماری معمولاً به همراه آرتروز دیده می شوند و بر روی دارندگان گروه خونO  تاثیرمخربی دارند.

آسیب پذیری دارندگان گروه خون O نسبت به انواع التهاب ها به دلیل داشتن آنتی بادی های ضد نوع گروه خون می باشد. این مشکل در صورت مصرف لکتین های مضر شدیدتر می شود. سر دسته این لکتین ها  لکتین گندم و فراورده های آن است که در دارندگان گروه خون O واکنش بدی نشان می دهد. آرتروز، فیبرومالیژیا و سایر مشکلات التهابی در دارندگان گروه خون O با قطع مصرف گندم و ذرت و فراورده های آنها بهبود می یابند.

سلامت سیستم گوارشی در افراد دارنده گروه خون O  کلید استراتژیک مبارزه با آرتروز می باشد. بیش از یک سوم سیستم ایمنی بدن انسان در مجاری گوارشی جای دارد و معمولاً التهاب های گوارشی به همراه التهاب های مفصلی دیده می شوند. محققان در تحقیقات خود رابطه قویی بین هلیکو باکتر و آرتروز دیده اند. عفونت هلیکو باکتر معمولاً باعث ایجاد زخم های گوارشی می شود.

دارندگان گروه خون O می توانند با رژیم غذایی مناسب گروه خون خود با آرتروز مبارزه کنند. رژیم غذایی ویژه گروه خون برای جلوگیری از ابتلا به آرتروز به روشی طراحی گشته که تمام احتیاجات تغذیه ای بدن را تأمین و سلامت مغز و ذهن را تضمین می کند.

غذا‌های ضد آرتروز برای دارندگان گروه خون O به دو گروه غذا‌های ضد التهاب و غذا‌های التهاب زا تقسیم می شوند که دارندگان گروه خون O می بایست از مصرف غذا‌های التهاب زا خودداری کرده و به مصرف بیشتر غذاهای ضد التهاب بپردازند.

غذا‌های ضد التهاب

غذا‌های التهاب زا

گوشت قرمز

تازه و ارگانیک

گندم و فرآورده‌های آن

ماهیهای چرب آب‌های سرد

ذرت و فرآورده‌های آن

روغن زیتون

روغن‌ های ذرت‌، پنبه ‌دانه‌، بادام ‌زمینی و روغن آفتاب ‌گردان

جلبک دریایی

عدس

پیاز

سیب زمینی

سیب زمینی شیرین

فلفل دلمه ای

اسفناج‌، کلم پیچ‌

بادمجان

آناناس

گوجه فرنگی و فرآورده‌های آن

بلو بری، گیلاس، اقطی

کیوی ، پرتقال ، نارنگی

زنجبیل

افزودنی ‌های غذایی

فلفل هندی

شکر فراوری شده (شکر سفید)

زردچوبه

قهوه (با کافئین/بدون کافئین)

چای سبز

مصرف صمغ کندر برای دارندگان گروه خون O ای که مبتلا به آرتروز هستند بسیار مفید است. صمغ کندر اثری همانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مثل ایبو بروفن دارد. در طب سنتی هند، مصرف صمغ کندر برای جلوگیری از ابتلا به آرتروز، روماتیسم مفصلی، اسهال، کچلی، عفونت قارچی و بیماری های ریوی تجویز می شد.

افراد دارنده گروه خون O می توانند از ورزش های تند برای تقویت سیستم قلب و عروق و ماهیچه ها بهره ببرند. تقویت ماهیچه ها مخصوصاً در صورت داشتن آرتروز بسیار مهم است. بهترین ورزش، آیروبیک و ورزش های سنگین و وزنه برداری است که برای موفقیت استراتژی ضد آرتروز بسیار پر اهمیت است. 

شاید این عجیب به نظر برسد زیرا آرتروز باعث درد در هنگام حرکت می شود اما تحقیقات نشان داده است که آیروبیک ورم مفاصل را کاهش می دهد. ورزش های سنگین باعث افزایش حجم ماهیچه ها می شوند و برای تقویت و محافظت از مفاصل مبتلا به آرتروز مفید هستند. ورزش کردن همچنین باعث کاهش وزن شده و از فشار آمدن به مفاصل جلوگیری می کند .

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *