آرتروز و مشکلات مفاصل در دارندگان گروه خون AB

مطلب را به اشتراک بگذارید

مطلب زیر از کتاب “مبارزه با آرتروز با علم گروه خونی” نوشته دکتر آدامو انتخاب شده است. شما می توانید با تهیه این کتاب به مطالعه بیشتر در خصوص آرتروز و ارتباط آن با گروه خون بپردازید. 

ریسک ابتلا به آرتروز در افراد دارنده گروه خون AB مخلوطی از ریسک های دارندگان گروه خون A و B می باشد. 

همانند دارندگان گروه خون A، دلیل ابتلای دارندگان گروه خون AB به آرتروز، چسبیدن مولکول های سلکتین به دیواره رگ های خونی می باشد که درنتیجه باعث هجوم گلبول های سفید به بافت های بدن والتهاب می شود. مانند دارندگان گروه خون B، افراد دارنده گروه خون AB نسبت به عفونت های ویروسی و باکتریایی آسیب پذیر بوده و این میتواند باعث تحریک پاسخ التهابی خود ایمنی بشود. این مشکل به علت مسدود شدن کار کرد کبد در سم زدایی پیش می آید.

محققان در بیمارستان زنان، دریافته اند که زنان دارنده گروه خون AB مبتلا به روماتیسم مفصلی دو برابر بیش از سایرین در ریسک حمله قلبی هستند. زنانی که به مدت حداقل ۱۰ سال دچار مشکلات مفصلی بوده اند، سه برابر بیش از دیگران در ریسک حمله قلبی هستند. رابطه بین آرتروز و حمله های قلبی، التهاب می باشد. تمامی این دلایل، اهمیت پیروی از رژیم غذایی گروه خون را ثابت میکند.

غذا‌های ضد آرتروز برای دارندگان گروه خون AB به دو گروه غذا‌های ضد التهاب و غذا‌های التهاب زا تقسیم می شوند که دارندگان گروه خون AB می بایست از مصرف غذا‌های التهاب زا خودداری کرده و به مصرف بیشتر غذاهای ضد التهاب بپردازند.

غذا‌های ضد التهاب

غذا‌های التهاب زا

سویا

مرغ

ماهی‌ روغنی آب‌های سرد

ذرت و فراورده های آن

لبنیات تخمیری مانند ماست و کفیر

گندم سیاه

روغن زیتون

روغن کنجد، روغن آفتاب گردان

روغن بزرک

لوبیا قرمز و لوبیا لیما

گردو

فلفل دلمه ای

بروکلی

موز

گل کلم

قهوه

گوجه فرنگی

افزودنی های غذایی

سیر و پیاز

شکر فراوری شده

بلوبری، گیلاس و زغال اخته

 

آب انگور

زردچوبه

 

چای سبز

مصرف مکمل های گلوکوزامین و کندراتین در دارندگان گروه خون AB، در صورتی که با رژیم غذایی ویژه گروه خون همراه باشد بسیار سودمند است. گلوکوزامین لکتین های التهاب زا، مخصوصاً لکتین های موجود در گندم را مسدود می کند و لکتین ها به جای چسبیدن به دیواره روده ها به گلوکوزامین می چسبند. اگر چه مصرف کندراتین برای هر گروه خونی توصیه نمی شود اما برای دارندگان گروه خون AB خواص زیادی دارد.

در دارندگان گروه خون AB، مصرف مکمل MSM (میتل سوفونیل متان) بسیار سودمند است. MSM به عنوان سولفور عالی و ارگانیک نیز نام معروف است. MSM در رژیم غذایی انسان به طور طبیعی وجود دارد. با آنکه مکانیزم MSM و چگونگی عملکرد آن در بدن به طور کامل معلوم نیست اما مصرف آن بسیار بی خطر است. مصرف MSM در دارندگان گروه خون AB می تواند خاصیت سم زدایی نیز داشته باشد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *