گندم سیاه و دوران بارداری

مطلب را به اشتراک بگذارید

گندم سیاه و دوران بارداری

جلوگیری از سرطان

مطالعات اخیر نشان داده است که فیبر غذایی موجود در گندم سیاه، اثرات ضدسرطانی قوی دارد، به ویژه در زنان یائسه ای که به سرطان پستان مبتلا هستند.
فیبر یکی از مواد مغذی شناخته شده است که به عنوان یکی از روش های کاهش خطر ابتلا به سرطان مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو توصیه می شود در دوران بارداری از گندم سیاه به دلیل داشتن فیبر بالا، در رژیم غذایی استفاده شود.

کنترل دیابت در دوران بارداری با گندم سیاه

زنان باردار به خصوص زنانی که به دیابت دچار هستند، با گندم سیاه آشنایی کافی ندارند. فیبر غذایی موجود در گندم سیاه، قطعاً در کاهش سطح قند خون دوران بارداری مؤثر است. هم چنین به دلیل این که گندم سیاه منبع خوبی از منیزیم می باشد، نقش بسیار حیاتی برای آنزیم های درون بدن زنان باردار ایفا می کند. همین امر خطر ابتلا به دیابت نوع دو را به طور چشم گیری در دوران بارداری کاهش می دهد. 

گندم سیاه ارگانیک ۲۵۰ گرمی 

سلامتی استخوان ها در دوران بارداری با گندم سیاه

گندم سیاه حاوی مقدار فراوانی سلنیوم و روی (زینک) می باشد که هر دو برای رشد و داشتن استخوان های محکم نیاز هستند. هم چنین در صورت آسیب دیدن استخوان ها در دوران بارداری می توان با استفاده از گندم سیاه در رژیم غذایی، از شکستگی استخوان ها جلوگیری کرد.

جبران کم خونی با گندم سیاه در دوران بارداری

گندم سیاه سرشار از آهن است که نقش بسزایی در تشکیل گلبول های قرمز خون دارد.
از علائم کم خونی در دوران بارداری خستگی شدید، سردرد و سایر عوارض می باشد که می توان با افزودن گندم سیاه به رژیم غذایی زنان باردار، از میزان کم خونی کاست و بر بهبود جریان خون افزود.

گندم سیاه در تهران

گندم سیاه را می توانید با مراجعه به وب سایت oabshop.ir تهیه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۳۴۳۴۹۰ تماس بگیرید.

گندم سیاه و جلوگیری از آسم در دوران بارداری و پس از آن

منیزیم و ویتامین E موجود در گندم سیاه، به اندازه کافی برای جلوگیری از مبتلا شدن به آسم در زنان در دوران بارداری و حتی پس از آن، کمک می کنند. مطالعات انجام شده نشان می دهد که، زنان بارداری که در دوران بارداری به اندازه کافی از دانه های مغذی و اُرگانیک مثل گندم سیاه در رژیم غذایی خود استفاده نمی کنند، نسبت به سایر افراد بیشتر در خطر ابتلا به آسم قرار دارند.

نکات بهداشتی مربوط به گندم سیاه در دوران بارداری

مصرف روزانه گندم سیاه در دوران بارداری، از ابتلا به واریس جلوگیری می کند. رگ های واریسی می توانند باعث ایجاد نگرانی هایی در دوران بارداری شوند.
هم چنین به دلیل غیرآلرژیک بودن گندم سیاه می توانید به راحتی آن را در وعده های غذایی خود در دوران بارداری بگنجانید و هیچ خطری برای جنین و مادر به دنبال ندارد.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *