کینوا چیست ؟ کینوا برای لاغری،خرید کینوا،پخت کینوا

کینوا

مطلب را به اشتراک بگذارید

کینوا چیست ؟ کینوا برای لاغری،خرید کینوا،پخت کینوا

کینوا چیست ؟

گیاه کینوا دانه ای ۷۰۰۰ ساله است که در کشور پرو کشت می شود. دانه کینوا یا خاویار گیاهی با توجه به مزایای قابل توجهی که دارد در سال های اخیر محبوبیت ویژه ای بین مردم پیدا کرده است. کینوا سرشار از پروتین، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های بیشتری نسبت به دانه های دیگر است. کینوا از خانواده اسفناج است. کینوا تمامی آمینواسیدهای ضروری بدن را دارد و میتوانید در دستورهای غذایی مختلف از آن استفاده کنید. کینوا دارای طعمی لذیذ و بافتی عالی است.کینوا سرشار از پروتئین،منیزیم،فیبر،فسفر،ویتامین ب،پتاسیم و آهن است از این رو سازمان FAO  سال ۲۰۱۳ را سال کینوا نامید و این دانه برای از بین بردن گرسنگی و سو تغذیه در سراسر جهان کمک زیادی به این سازمان کرده است.کینوا در سه رنگ، کینوا قرمز، کینوا سفید و کینوا سیاه در جهان موجود است. ارزش غذایی کینوا در هر سه نوع یکسان بوده و تنها نوع بافت آنها پس از پخت کینوا با یکدیگر متفاوت است.

کینوا برای لاغری

کینوا کم کالری است، کالری هر ۱۰۰ گرم کینوا خام معادل ۳۸۰ می باشد و یک فنجان کینوا پخته شده فقط ۱۷۰ کالری دارد.کینوا دارای ارزش غذایی بالایی است و هر ۱۰۰ گرم کینوا حاوی ۱۴ گرم پروتئین،۶ گرم فیبر،۹ میلی گرم آهن،۶۵ گرم کلسیم،۲۰۰ میلی گرم منیزیم،۵۶۳ میلی گرم پتاسیم و ۸.۵ میکرو گرم سلنیوم می باشد.

برنامه رژیم لاغری با کینوا از بهترین روشهای آب کردن چربی های شکم و پهلو است.

کربوهیدرات پیچیده کینوا باعث سیر ماندن طولانی مدت شده و قند خون را کاهش می دهد، از این رو کینوا از بهترین مواد غذایی برای لاغری است. غذای غنی از فیبر در کاهش وزن نقش اساسی دارد از این رو کینوا که حاوی فیبر فراوان است، در تنظیم فعالیت روده موثر است و از یبوست و تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند.فقدان منیزیم می تواند باعث افزایش انسولین و قند خون شود و قند اضافی به صورت چربی ذخیره می شود و عامل افزایش وزن است. منیزیم به عنوان مانع، جهت فعالیت ژن های چاقی عمل می کند. لذا کینوا حاوی منیزیم فراوان بوده و بهترین روش مبارزه با چاقی است. بهترین روش برای کنترل و پیش گیری از دیابت و پیش دیابتی مصرف غلات با کربوهیدرات پیچیده مانند کینوا و جو دوسر است و مصرف این دسته از غلات سودمند بجای گندم و نان سفید. زیرا کینوا و جو دوسر هر دو غله دیابتی ها شناخته شده و از ابتلا به دیابت و تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو جلوگیری می کنند.

کسانی که از رژیم غذایی جهت کاهش وزن پیروی می کنند باید غذاهای غنی از پروتئین را در برنامه غذایی خود بگنجانند زیرا این خاصیت احساس سیری و روند سوزاندن چربی را فراهم می کند.کینوا به دلیل نداشتن گلوتن غذایی است بسیار مناسب هم از جهت کاهش وزن و هم برای افراد با شرایط خاص که به گلوتن حساسیت دارند.کینوا دارای فیبر و پروتئین است و این امر باعث می شود تا مدت بیشتری احساس سیری کنید. فیبر موجود در کینوا باعث می شود تا بدن شما چربی و کلسترول کمتری جذب کند و این امر یکی از راه های کمک در لاغری است.

 

پخت کینوا و طرز تهیه کینوا

روش پخت کینوا و آشپزی با کینوا بسیار ساده است و برای پختن کینوا تنها کافی است یک لیوان کینوا را با فرمول دم کردن برنج با دو لیوان آب، نمک و روغن دم کنید و به راحتی همانند برنج آن را در یخچال نگه داری کنید. زمان پخت کینوا کمتر از برنج است.

کینوا بهترین جایگزین برنج است و حتی می توانید به نسبت مساوی آن را با برنج مخلوط کرده و دم کنید و پلو کینوا تهیه کنید . آشپزی با کینوا کار بسیار دلپذیری است و غذاهای بسیار زیادی را می توانید با آن تهیه کنید.

کینوا را می توانید در تهیه انواع غذا ها استفاده کنید. در خورشها بریزید و انواع خوراک کینوا وصبحانه کینوا تهیه کنید .

غذاهایی که می توان با دانه کینوا تهیه کرد:

انواع صبحانه، اسموتی و شیک پروتئینی : فقط کافی است کینوا را پخته و در یخچال نگهداری کنید و در طول یک هفته چند قاشق را به صورت صبحانه در کاسه یا لیوان ریخته و با شیر یا آبمیوه های دلخواه یا با انواع میوه بر حسب سلیقه با شکر یا عسل مخلوط کرده و از صبحانه پروتئینی خود لذت ببرید. یا می توانید از کینوا پرک آماده مصرف که نیاز به پختن ندارد استفاده کنید.

انواع غذا با کینوا : کینوا را مانند بلغور یا برنج در تهیه انواع غذا و همچنین در تهیه کوکوی کینوا، ناگت مرغ و گوشت با کینوا، کتلت کینوا، کینوا برگر، ماهی و گوشت با کینوا و سایر غذاهای ایرانی استفاده فرمائید.

سوپ با کینوا : از کینوا در تهیه انواع سوپ با کینوا استفاده کنید مانند سوپ سبزیجات با کینوا، سوپ کینوا با اسفناج. طرز پخت سوپ کینوا بسیار ساده بوده و کافی است در تهیه انواع سوپ نصف فنجان تا یک فنجان کینوا را به جای انواع بلغور و برنج یا سایر دانه ها در سوپ بریزید. کینوا بسیار زود پز بوده و طعمی لذیذ دارد.

طرز تهیه سالاد با انواع کینوا : سالاد کینوا از پر طرفدارترین سالادهای دنیا است. با استفاده از کینوا پخته شده می توانید انواع سالاد را تهیه فرمائید. : سالاد کینوای مکزیکی، سالاد کینوا با نخود فرنگی، سالاد کینوا با مرغ، سالاد کینوا با سبزیجات و حتی سس سالاد با کینوا تهیه فرمائید.

 

کینوا از کجا بخرم، خرید کینوا

شاید از خود بپرسید کینوا از کجا بخرم؟ کینوا در ایران را می توانید با کمترین هزینه درب منزل خود تحویل بگیرید. کینوا ارگانیک OAB مرغوبترین کینوا موجود در بازار ایران بوده و از کشور پرو وارد می گردد.

فروش کینوا : کینوا OAB را می توانید از سوپر مارکتهای سطح شهر، شعب نان سحر، فروشگاه پالادیوم و سایر فروشگاه ها مانند هایپر استار و شهروند تهیه فرمائید. اما یکی از بهترین راههای خرید کینوا ارگانیک تهیه ان از وب سایت oabshop.ir می باشد، همچنین می توانید با شماره تماس ۸۸۳۴۳۴۹۰ تماس گرفته و سفارش خود را ثبت فرمائید تا کالای شما در اسرع وقت برایتان ارسال گردد.

 

 عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *