کینوا سفید ۲۵۰ گرمی

کینوا-سفید

مطلب را به اشتراک بگذارید

کینوا سفید چیست؟

تمام خواص کینوا سفید را در این مطلب به شما ارائه خواهیم داد.

با ما همراه باشید.     

کینوا سفید ۲۵۰ گرمی OAB

خواص (White Quinoa)

گیاه کینوا سفید بدون گلوتن است و گیاهی سنتی، کم کالری و بومی جنوب آمریکا است، که قدمتی بیش از ۵۰۰۰ سال دارد و جزو غلات هم نیست و به خانواده اسفناج شباهت دارد.

امروزه مورد توجه بسیاری از گیاه خواران است و برای دریافت پروتئین کامل، بجای استفاده از مواد غذایی گوشتی می توان کینوا سفید را جایگزین گوشت برای چنین افرادی کرد. نحوه طبخ آن مشابه دانه های برنج است و بیش از ۱۲۰ گونه کینوا وجود دارد، ولی رنگ های سفید، قرمز و سیاه آن محبوب تر است. این غله منبع غنی از پروتئین ، آهن ، فسفر ، ویتامین B ، امگا۳ ، منیزیم ، کلسیم و لیزین (یکی از بیست اسید آمینه‌ی اصلی) است.

گیاه کینوا سفید نسبت به برنج سبک تر و راحتر هضم میشود به همین دلیل جایگزین مناسبی بجای برنج بشمار می رود. در سال ۲۰۱۳، از سوی سازمان FAO (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) سال کینوا نامگذاری شد. از این گیاه برای تولید آرد، غنی کردن آرد، گندم، تولید بیسکویت و پاستا نیز استفاده می شود.

کینوا-سفید-OAB

برای پخت این غله، همانند پخت برنج، ۲ فنجان آب را با یک فنجان کینوا سفید با نمک و روغن به میزان دلخواه بپزید، بعد از جمع شدن آب قابل مصرف است. همچنین شما می توانید کینوا سفید را به همراه برنج نیز دم کنید.

از این محصول برای تهیه انواع سوپ و آش، انواع صبحانه پروتئینی، انواع برگر، دلمه، کوفته ، سالاد و کتلت استفاده می شود.

۱۸ خواص کینوا سفید

۱- شامل تمام آمینواسیدها

یکی از ویژگی های قابل توجه این غله این است که به عنوان پروتئینی کامل عمل می کند. با مصرف آن نه تنها پروتئین بدنتان را تکمیل، بلکه ۸ آمینواسید لازم بدنتان را نیز فراهم می کنید. کینوا را می توان روزانه، به عنوان منبع غذایی طبیعی مصرف کرد.

۲- داشتن فیبر بالا

کینوا سفید با داشتن فیبر کافی بسیاری از افراد را به خوردن آن علاقمند می کند. اگر شما بدنبال راه هایی برای افزایش فیبر هستید، این دانه منبع غنی از فیبر است. فیبر مورد نیاز بدن، روزانه با مصرف یک پنجم فنجان کینوا تأمین می شود. با اضافه کردن این محصول به هر وعده غذایی، فیبر مورد نیاز بدنتان را تأمین خواهید کرد.

۳- داشتن آهن بالا

کسانی که برای تأمین آهن خود با مشکل مواجه هستند، کینوا سفید کمک بزرگی به اینگونه افراد کرده است. روزانه تنها با مصرف یک فنجان از این غله، ۱۵% آهن مورد نیاز بدنتان را تأمین می کنید و با دریافت آهن کافی کمک شایانی به مغز، عضلات و برطرف کردن کم خونی خواهید کرد.

۴- داشتن منیزیم بالا

توجه به اهمیت منیزیم نسبت به ویتامین ها و مواد معدنی بسیار کم است. اما بدن شما برای جلوگیری از پوکی استخوان، مبارزه با بیماری های قلبی، فشار خون و دیابت به منیزیم نیاز دارد. خوشبختانه با خوردن کینوا، یک سوم منیزیم مورد نیاز بدنتان را دریافت خواهید کرد.

۵- ریبوفلاوین بالا در کینوا سفید

 ریبوفلاوین یا B2، از ویتامین های گروه B، مسئول آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن است. همچنین به عملکرد آنزیم ها و اکسیژن رسانی در بدن کمک می کند. بسیاری از غذاهای مصرفی روزانه درصد کمی از ریبوفلاوین را دارا هستند. تنها با مصرف ۱۰۰ گرم کینوا می توانید ریبوفلاوین بدنتان را تاًمین نمائید.

۶- سرشار از منگنز

 منگنز چیزی است که بدون آن زندگی ممکن نیست و تنها کینوا است که تقریباً نیمی از منگنز مورد نیاز بدنتان را در یک وعده غذایی تأمین می کند. برخی از علائم و نشانه های کمبود منگنز، داشتن فشار خون بالا، کلسترول بالا، مشکلات عصبی و اختلالات شنوایی است. یکی از دلایل فقر منگنز، نخوردن غذاهایی است که در آن یافت می شود. به همین دلیل با مصرف این دانه و قرار دادن آن در وعده های غذایی خود، کمک خوبی برای دریافت منگنز خواهید کرد.

۷- دارای لیزین

یکی از آمینواسیدهای خاصی که در کینوا یافت می شود لیزین است. لیزین معمولاً در افرادی که در تلاش فرم دادن به عضلات بدنشان هستند، مورد توجه واقع شده است. لازم به ذکر است که سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. به افزایش سطح سروتونین (احساس آرامش بیشتر) نیز کمک می کند. پس به جای استفاده از مکمل های غیر مجاز از کینوا استفاده کنید.

۸- خواص درمانی کینوا سفید

کینوا در برنامه های رژیم غذایی مورد استفاده قرار گرفته است، و با خوردن آن درمانی برای پوست نیز بشمار می رود.

۹- رژیم غذایی فاقد گلوتن

نظر به دلایل پزشکی یا رژیم های غذایی، اگر مجبور به استفاده از محصولاتی هستید که فاقد گلوتن می باشند، این کینوا است که کمک بزرگی به شما می کند. مانند گندم نیست و گلوتنی در خود ندارد. بنابراین می توانید به راحتی از دستورالعمل های کینوا در رژیم غذای خود استفاده کنید و لذت ببرید.

۱۰- شاخص گلیسمی پایین

کینوا گیاهی برای متعادل کردن قند خون شما است. به ثابت نگه داشتن قند خون شما کمک می کند. شما می توانید از آن، به عنوان غذایی سالم برای جلوگیری از ابتلا به دیابت استفاده کنید.

۱۱- حاوی فلاوونوئید ها

فلاوونوئید تنها در میوه هایی از جمله توت پیدا می شود. فلاوونوئید ها به بیماری های قلبی عروقی و بیماری های التهابی کمک می کند. این بدین معنی است که اگر شما در معرض خطر بیماری های قلبی هستید یا در حالت پیشگیری از آن بیماری هستید، می توانید از کینوا بیشتری استفاده کنید. اگر شما به التهاب مفصل یا هر نوع التهابی دچار هستید، می توانید برای تسکین آن، از کینوا استفاده کنید.

۱۲- اندامی سالم

فیبر موجود در کینوا کمک می کند تا بدن از چربی های غیر ضروری رها شود. این دانه به غذا خوردن کم تر و احساس سیری طولانی مدت نیز کمک می کند، در نتیجه به روند دستگاه گوارش کمک شایانی می کند. مشکل پرخوری یا هضم راحت غذا کمک می کند. با اضافه کردن کینوا به رژیم غذایی خود به طور معمول احساس سبکی کرده و از پرخوری جلوگیری می کند.

۱۳- منبع خوبی از ویتامین B

در مقایسه با دیگر دانه های گیاهی، منبع غنی از ویتامین B است. آن را از خانواده غلات می نامند چون نحوه پخت و بافت آن شبیه غلات است. خانواده ویتامین B در طول روز به بدن کمک شایانی می کند. ویتامین B12 به تنهایی، خواص فراوانی دارد، پس قطعاً نمی خواهید که با کمبود آن در بدن مواجه شوید. پس کینوا را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

۱۴- ضد التهاب

تحقیقات اخیر نشان می دهند که کینوا خاصیت ضد التهابی دارد. بسیاری از مردم بعد از استفاده از این دانه، از شرایط التهابی خود رها می شوند. ویتامین و مواد معدنی بسیاری وجود دارد تا از شرایط التهاب رها شوید اما کینوا رادیکال های آزاد را از بین می برد و ضد سرطان است و از بروز التهابات جلوگیری می کند. بندرت خواهید دید که یک نوع ماده غذایی، تمامی این خواص را در خود داشته باشد. پس یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانید در برنامه غذایی خود قرار دهید.

۱۵- کاهش کلسترول

این کینوا است که با داشتن فیبر کافی بار دیگر به کاهش کلسترول خون کمک می کند. بسیاری از مردم برای کاهش کلسترول خود از داروهای شیمیایی استفاده می کنند. همیشه حائز اهمیت است که دستورات پزشک خود را دنبال کنید اما با تغییر در رژیم غذایی خود و پیروی از توصیه های پزشکتان، می توانید از مصرف زیاد داروها اجتناب کنید. این دانه دارای فیبر کافی است، بدون در نظر گرفتن رژیم غذایی خاص یا حذف غذاهای مورد علاقه تان، می توانید آن را به راحتی وارد رژیم غذایی خود بکنید.

۱۶- کاهش فشار خون

سطح فیبر و مزایای دیگر موجود در کینوا، تأثیر مستقیمی بر فشار خون دارد. منابع غذایی که دارای فیبر هستند اشتها آور نیستند و این دلیل کمبود فیبر در افراد است. اما این دانه، با داشتن طعم لذیذ و عطری بسیار مطبوع می تواند در وعده های غذایی متفاوت اضافه و مصرف شود.

۱۷- متعادل کننده قند خون

با اضافه کردن کینوا به وعده های غذایی تان، نه تنها قند خون خود را روی خط تعادل حفظ کرده اید بلکه ذائقه چشایی شما نیز در وضیعت مطلوبی قرار خواهد گرفت. اگر شما دستور غذایی خاصی دارید، می توانید با اضافه کردن کینوا از آن وعده لذت ببرید. اگر با مصرف کینوا اثرات مثبتی دریافت کردید می توانید از آن بیشتر مصرف کنید.

۱۸- تضمین کاهش وزن با مصرف کینوا سفید

برخی از رژیم های غذایی، استفاده از نان، گندم و دیگر غلات را توصیه نمی کنند. اما با در دسترس داشتن این محصول می توانید از آن، به جای نان و گندم استفاده کنید. به خاطر داشتن پروتئین بالا و فیبرکافی به رژیم لاغریتان کمک می کند. پروتئین و آمینواسیدهای موجود در آن به کاهش وزن شما کمک زیادی می کند.

این محصول را میتوانید از مغازه ها یا بصورت آنلاین خریداری کنید.

 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *