چند دلیل کمبود انرژی

چند دلیل کمبود انرژی

مطلب را به اشتراک بگذارید

به اندازه کافی نمی‌خوابید

خوابیدن فقط به معنی استراحت کردن نمی باشد. وقتی که شب در خواب هستید اتفاقات زیادی درون شما رخ می‌دهد. هورمون رشد پروتئینی می باشد که توسط غده هیپوفیز درست می‌شود و ایجاد عضلاتی مقاوم و استخوان‌هایی قوی می‌شود و برای عملکرد طبیعی مغز ضروری می باشد. کمبود این هورمون باعث خستگی، کاهش توانایی و افسردگی می‌شود. هورمون رشد وقتی خواب هستیم تولید می‌شود. هشت ساعت خواب با کیفیت باعث کاهش وزن و درد شما می‌شود و انرژی‌ را افزایش می‌دهد.

غذاهای بد زیادی مصرف می‌کنید

همیشه به مواد قندی و شیرین راهی برای افزایش انرژی نگاه می‌کنیم اما با گذشت زمان کاملا برعکس می باشد. چیزهایی که به “اوز” ختم می‌شوند مانند گلوکز، دکستروز، مالتوز و ساکاروز بیشتر کسل و بی‌حال خواهند کرد. غذاهای فست فودی نیز در یک حرکت آهسته بیولوژیکی قرار می‌دهد.

به اندازه کافی آب نمی‌ خورید

افراد متوجه نمی‌شوند که خستگی آنها به دلیل کمبود آب می باشد. یک لیوان آب به جای مواد قندی می‌تواند همان باشد که به آن نیاز دارید. آن‌ قدر در طول روز آب بنوشید که دهان همیشه مرطوب باشد. ادرار شما باید شفاف و روشن باشد. اگر زرد باشد آب بیشتری بنوشید.

دچار کمبود ویتامین B هستید

سعی کنید صبح و شب یک ویتامین B بخورید. ویتامین B باعث می شود شما انرژی داشته باشید. این کار هیچ ضرری ندارد، اگر ویتامین اضافی باقی بماند از طریق ادرار دفع خواهد شد. اگر با علایم کمبود انرژی مواجه شدید میزان ویتامین B12 و D خود را بررسی کنید.

دچار عفونت شده اید

عفونت و التهاب می‌توانند منشا کمبود‌ انرژی باشند. مراقب بدن خود باشید تا هیچ عفونتی به وجود نیاید. به طور منظم نخ دندان بکشید تا خطر ابتلا به عفونت لثه را کاهش دهید. با استفاده از بخور عفونت سینوزیت را کاهش دهید. برای پیشگیری از عفونت‌های ویروسی هم دستها را به طور منظم بشویید.

هورمون‌ها به درستی کار نمی‌کنند

هورمون‌های زیادی هستند که به میزان انرژی شما تاثیرگذارمی باشند. هورمون‌ها مانند تنظیم‌کننده چراغ‌های جلوی ماشین هستند. دو منشا اصلی مشکل می‌تواند تیرویید کم‌ کار یا غدد کلیوی باشند.

نسبت به انسولین مقاوم هستید

مقاومت نسبت به انسولین رسیدن قند به محل تولید انرژی در بدن ما را دشوار می‌سازد. در این حالت ما به جای ذخیره قند در سلول‌ها که به آن برای تولید انرژی نیاز دارند، قند را به ذخایر چربی تبدیل می‌کنیم.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

یک پاسخ

  1. یکی دیگر از دلایل کمبود انرژی، کمبود ید طبیعی در بدن است، نسبت ید به بدن مثل نسبت کبریت به چوب است یعنی کبریت چوب را محترق میکند و آتش میزند و ید نیز در بدن باعث احتراق مواد غذایی و تبدیل آن به انرژی برای بدن می شود و البته نمکهای معمول که در فروشگاهها هست همه دارای ید شیمیایی هستند و بسیار مضر هستند. ید طبیعی فقط در ماهی و نمک دریا وجود دارد. یکی از مهمترین چیزهایی که ید بدن را از بین می برد و باعث کسلی و بی حالی و کمبود انرژی و بیماریهای دیگر می شود همین ماده شیمیایی کُلُر Chlorine است که برای تصفیه و گند زدایی به آب می زنند و ما آن را می نوشیم، البته فیلتر دستگاههای تصفیه آب خودشان می توانند محل تجمع میکروب و باکتری باشند و با گرفتن املاح طبیعی آب و اضافه کردن کلسیم شیمیایی در آخرین مرحله تصفیه یک آب غیر طبیعی به ما تحویل می دهند؛ راه حل این مسئله استفاده از گاز ازن برای تصفیه آب می باشد که کشورهای پیشرفته دارای تصفیه خانه های آب با تزریق گاز ازن می باشند که علاوه بر تصفیه و گند زدایی آب باعث انرژی دار کردن آب نیز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *