چرا باید صورت خود را با کینوا بشویید؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

چرا باید صورت خود را با کینوا بشویید؟

کینوا یک ماده غذایی است که از مزایای آن می توان به صورت بیرونی مانند ماسک صورت نیز استفاده کرد زیرا باعث جلوگیری از پیری پوست می شود. کینوا یکی از مواد غذایی خارق العاده ای است که به یک غله معروف در سراسر جهان تبدیل شده است. از قرن ها پیش، کینوا در روستاهای مختلف از سراسر آمریکای لاتین استفاده شده است، زیرا حاوی مقدار قابل توجهی از مواد مغذی مورد نیاز بدن می باشد. امروزه برای افرادی که برنامه ریزی برای رژیم غذایی سالم دارند، دریافت منابع اسید آمینه و فیبر بسیار ضروری است.

مزایای کینوا برای پوست شما

کینوا حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به جنبه های بسیاری از سلامت پوست شما کمک می کند. این غله ۱۰۰٪ طبیعی یک محصول ضد پیری محسوب می شود.

کینوا پوست آسیب دیده را بهبود می بخشد

کینوا باعث سرعت بخشیدن به روند بازسازی سلول می شود و ضایعات پوستی را از بین می برد. پروتئین و آنتی اکسیدان های کینوا به بافت نفوذ می کنند و آسیب های ناشی از خورشید و سموم را کاهش می دهند. کینوا حاوی ویتامین B3 است و به عنوان نیاسین آمید نیز شناخته می شود، که برای کاهش قرمزی در پوست های حساس به آلرژی بسیار ایده آل است. استفاده از کینوا بر روی پوست باعث حفظ تولید روغن طبیعی بدن می شود که از کمبود آب و یا خشکی پوست جلوگیری می کند.

کینوا ارگانیک سه رنگ ۲۵۰ گرمی

کینوا سه رنگ ارگانیک

جلوگیری از آکنه

با توجه به اثر ضد التهابی و ضدعفونی کننده کینوا، این غله می تواند به درمان آکنه کمک کند. استفاده از کینوا به صورت ماسک ناخالصی ها را در منافذ پوست کاهش می دهد و جوش ها را از بین می برد.

جلوگیری از پیری زودرس

با توجه به توانایی کینوا در جلوگیری از اثرات منفی رادیکال های آزاد، این غله کمک زیادی به جلوگیری از ظهور لکه ها، چین و چروک ها و سایر علائم پیری زودرس می کند.

چگونه می توان یک ماسک صورت با کینوا تهیه کرد؟

مواد لازم:

  • نصف فنجان آب (۱۲۵ میلی لیتر)
  • ۵ قاشق غذاخوری کینوا (۶۰ گرم)
  • ۳ قاشق غذاخوری عسل (۷۵ گرم)

طرز تهیه:

ابتدا آب را گرم کنید. در حالی که آب به جوش می آید، کینوا را به آب اضافه کنید و حدود ۲۰ دقیقه کینوا را در آب بخیسانید. سپس اجازه دهید تا آب ولرم یا خنک شود. اکنون عسل را به آن اضافه کنید.

نحوه استفاده

  • قابل استفاده بر روی کل صورت
  • به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار داده و با حرکات دایره ای شکل و به صورت ملایم پوست خود را ماساژ دهید، به طوری که کاملاً جذب پوست شود.
  • بعد از ۲۰ دقیقه، صورت خود را با آب بشویید.
  • این روند را حداقل ۳ بار در هفته تکرار کنید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *