چاودار پرک صبحانه فوری ۲۰۰ گرمی

چاودار پرک

مطلب را به اشتراک بگذارید

چاودار پرک صبحانه فوری ۲۰۰ گرمی

گیاهی از خانواده گندمیان است. مقاوم ترین غله نسبت سرما چاودار است (در لغت نامه دکتر معین اینگونه از چاودار نام شده است: گیاهی از نوع غلات کـــه ارتفاعـش تا دو متـر نیز میرسد.)

مزایای چاودار:

۱ کاهش وزن

۲ جلو گیری از به وجود آمدن سنگ های صفرا

۳ کنترل دیابت

۴– افزایش عمکرد متابولیک

۵– بهبود به هضم

۶- کاهش فشار خون

۷-جلو گیری از سرطان

۸– جلوگیری از آسم

طرز تهیه :

یک پیمانه از این محصول را در ۴ پیمانه آب یا شیر (گرم یا سرد) ریخته و بنابر سلیقه خود با انواع میوه های خرد شده یا آجیل ها مخلوط کرده و حتی می توانید بدون پختن نیز میل کنید. چاودار پرک، صبحانه ای سرشار از فیبر و ویتامین ها است. این محصول را می توانید در تهیه انواع معجون و دسر استفاده کرده یا بصورت خام در ماست یا انواع پوره میوه ها ریخته و میل نمائید.
از این محصول در تهیه انواع سوپ، آش الویه، حلیم، خورش ها و به جای نان در آبگوشت و آبدوغ خیار استفاده نمایید.


۱- کاهش وزن :

از چاودار اغلب برای کاهش وزن استفاده می کنند. نوع فیبـر مـوجـود در چــاودار منحصر به فرد است زیرا بسیار با ملکول های آب در ارتباط است و با دارا بودن فیـبر باعث می شود شما احساس سیری داشته باشید برخلاف برخی از رژیم ها که اغلب گرسنه هستید.

۲ -جلوگیری از به وجود آمدن سنگ های صفرا :

تحقیقات اخیر  نشان داده است که یک عنصر مهم در چاودار است که کمک به کاهش به وجود آمدن سنگ های صفراوی می کند. همان طور که چاودار دارای فیبر است تا حدودی بر روند گوارش تاثیر مثبتی می گذارد.

۳- کنترل دیابت :

بیماران دیابتی همواره نگران اند که چه چیزی را بخورند چه چیزی را نخورند. زیرا ممکن است  بعضی از غذا هایی را که می خورند باعث افزایش قند خونشان شود و این یک نوع زنگ خطر برایشان محسوب می شود. گندم باعث افزایش بیشتر سطح انسولین می شود زیرا مولکول های کوچکتری دارند و به راحتی به شکرتبدیل  می شوند و باعث افزایش انسولین  در بدن می شود. اما چاودار به دلیل این که از مولکول های بزرگتری تشکیل شده است به سرعت تجزیه نمی شود بنابراین قند خون را مانند گندم بالا نمی برد.

۴- افزایش عمکرد متابولیک :

تحقیقات انجام شده در دانشگاه کووپیو نشان داده است که چاودار می تواند منجر به کاهش عملکرد و تنظیم ژن های مضر شود (مانند ژن هایی که انسولین تولید می کنند یا سایر ژن های مزمن )

۵- بهبود هضم :

همان طور که در بخش کاهش وزن اشاره شد ترکیبات چشمگیر و چگالی فیبر های رژیمی در چاودار برای کسانی که از یبوست یا مسدود شدن روده ها رنج می برند  بسیار مناسب است، زیرا گاز اضافی و درد معده را کاهش می دهد و از زخم معده، سنگ های صفراوی یا حتی سرطان روده بزرگ تا حدودی جلو گیری می کند.

۶- کاهش فشار خون :

دانه های چاوداربه دلیل دارا بودن فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی برای سلامت قلب بسیار  مفید هستند مخصوصا برای کسانی که دارای فشارخون بالایی هستند. و با قراردادن دانه چاودار در رژیم غذایی کمک به تنظیم فشار خون نیز می کنند.

۷- جلو گیری از سرطان :

تحقیقات در زمینه آنتی اکسیدانی دانه های چاودار نشان داده است که استفاده از دانه های چاودار اثرات مثبتی در کاهش و حتی پیشگیری سرطان ها دارد مخصوصا سرطان پستان، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات.

۸- جلو گیری از آسم :

اگرچه آسم در دوران کودکی به عنوان یک اپیدمی بهداشتی باید درمان شود. ولی استفاده از چاودار به طور قابل توجهی خطر ابتلا به آسم را در دوران کودکی کاهش می دهد.در تحقیقات انجام شده در مدارس نشان داده شده است کسانی که در رژیم فرزندانشان از چاودار استفاده کرده اند تا ۶۰% ابتلا به آسم را در فرزندانشان را کاسته اند. 

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *