پوکی استخوان، یک مشکل بهداشتی و در حال رشد

مطلب را به اشتراک بگذارید

پوکی استخوان یک بیماری است که خطر شکستگی استخوان ها را افزایش می دهد.

این امر ناشی از دست دادن توده استخوانی و بدتر شدن ساختار بافت استخوانی حاصل می شود. اگرچه این شرایط ممکن است بر روی هر استخوانی تأثیر بگذارد، اما معمولاً در ناحیه لگن، مچ دست و ستون فقرات اتفاق می افتد.

 با توجه به سن جمعیت ایالات متحده، تأثیر اقتصادی پوکی استخوان بر سیستم مراقبت بهداشتی افزایش می یابد و برآورد می شود که تا سال ۲۰۲۵ این میزان به ۲۵٫۳ میلیارد دلار در سال برسد.

رژیم غذایی بدون کلسیم، هشدار خطر برای سلامتی استخوان ها:

طبق نظرسنجی انجمن ملی پوکی استخوان، یک پنجم افراد زیر ۲۵ سال به دلیل کاهش کلسیم در رژیم غذایی خود، از پوکی استخوان رنج می برند.

گفته می شود که بسیاری از جوانان در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند.

حذف لبنیات از رژیم غذایی می تواند بی ضرر باشد اما کلسیم کافی می بایست از سایر منابع غذایی مثل ماهی، آجیل و غلات سودمند مانند کینوا و جو دو سر و هم چنین دانه چیا که سه برابر لبنیات کلسیم دارد در اختیار بدن قرار بگیرد.

میزان کلسیم لازم برای افراد مختلف:

برای بزرگسالان ۷۰۰ میلی گرم کلسیم در روز توصیه شده است ولی پسران و دختران ۱۱ تا ۱۸ سال به بیش از ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند. با این حال، یک چهارم نوجوانان در انگلستان هر روز کمتر از ۴۰۰ میلی گرم کلسیم مصرف می کنند. کارشناسان می گویند این مقدار کلسیم مورد نیاز، با مصرف غلات بدون گلوتن مثل جو دو سر و کینوا و سه قاشق غذاخوری دانه چیا به دست می آید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *