ویژگی های سلامتی و درمانی گندم سیاه

مطلب را به اشتراک بگذارید

ویژگی های سلامتی و درمانی گندم سیاه

جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه

گندم سیاه غنی از فیبرهای محلول است که این فیبرها می توانند به طور چشم گیری از تشکیل سنگ های کلیه جلوگیری کنند. فیبرهای محلول نه تنها انتقال ماده غذایی از طریق دستگاه گوارش را بهبود می بخشند، بلکه باعث کاهش ترشح اسیدهای صفراوی نیز می شوند.

هنگامی که اسیدهای صفراوی به میزان زیادی ترشح شوند، احتمال تشکیل سنگ کلیه دو چندان می شود، پس از مصرف گندم سیاه در تغذیه خود غافل نشوید!

گندم سیاه، منبع غنی از پروتئین (پروتئین کامل)

گندم سیاه یکی از مواد غذایی با ارزشی است که حاوی میزان بالایی از پروتئین است. این به این معنی است که هر هشت آمینواسید ضروری و مورد نیاز بدن را دارا می باشد، از جمله لیزین.

پروتئین کافی برای عملکرد های مختلف و حیاتی بدن ضروری است، پس غذاهای حاوی پروتئین کامل از جمله گندم سیاه جایگزین مناسبی به جای گوشت قرمز است.

گندم سیاه ارگانیک ۲۵۰ گرمی

کربوهیدرات گندم سیاه (کربوهیدرات پیچیده و سودمند)

به طور کلی کربوهیدرات نوعی نشاسته می باشد که به صورت کربوهیدرات پیچیده در برخی گیاهان ذخیره می شود. بعضی از کربوهیدرات های محلول در گندم سیاه، به طور متوسط می توانند باعث کاهش میزان قند خون بدن می شود.

مواد معدنی گندم سیاه

گندم سیاه غنی ترین ماده مغذی از لحاظ مواد معدنی نسبت به برنج و ذرت می باشد.
منگنز: منگنز برای سلامتی و متابولیسم بدن، رشد و توسعه سیستم دفاعی بدن ضروری است که به میزان کافی در گندم سیاه موجود می باشد.

منیزیم: هنگامی که منیزیم به مقدار کافی در رژیم غذایی موجود باشد، احتمال مبتلا شدن به واریس، دیابت نوع دو و بیماری های قلبی به شدت کاهش می یابد. به این منظور گندم سیاه یکی از مناسب ترین مواد مغذی است که می توان از آن در رژیم غذایی بهره برد.

آهن: مهم ترین نقش آهن در بدن جلوگیری از کم خونی است که این عمل از طریق حمل اکسیژن در جریان خون صورت می گیرد.

فسفر: فسفر نقش بسیار مهمی در رشد بدن و بهبود عملکرد بافت های بدن ایفا می کند. از این رو گنجاندن گندم سیاه و پرک آن در رژیم غذایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

گندم سیاه، منبعی از انرژی

بدن انسان کربوهیدرات های کامل و سودمند را از غذاهای فوق العاده ای مانند گندم سیاه جذب می کند و آنها را به انرژی تبدیل می کند.

انرژی از عملکرد کلی بدن و اعمال فیزیکی پشتیبانی می کند و نوع کربوهیدرات این غله سودمند باعث کم شدن خطر ابتلا به دیابت می شود.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *