نکاتی درباره کینوا برای ورزشکاران

مطلب را به اشتراک بگذارید

نکاتی درباره کینوا برای ورزشکاران:

کینوا به عنوان غله ۲۰۱۳ معرفی شده و در سال های اخیر غله کینوا به عنوان یک منبع بسیار عالی از انرژی شناخته شده است. ادعای اصلی این غله، منبعی برای پروتئین است که یکی از معدود گیاهان پروتئینی در جهان به شمار می رود. این امر باعث می شود که کینوا برای رژیم های گیاهی بسیار مناسب باشد. اکثر مردم کینوا را به عنوان دانه می دانند، اما در واقع این غله مربوط به خانواده اسفناج است و ارتباط نزدیکی به سبزیجات در مقایسه با دانه ها دارد. مزایای دیگر کینوا عبارتند از: اسید های چرب و مواد مغذی موجود در آن. کینوا منبعی از اسید های چرب غیر اشباع و هم چنین اسیدهای چرب امگا ۳ است. بسیاری از مواد مغذی آن اثرات ضد التهابی را در مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند. این کاهش التهاب می تواند برای ریکاوری سریع و استقامت ورزشکاران پس از مسابقه های طولانی و یا تمرینات سخت بسیار مهم باشد. در کل، کینوا یک غله “غیر آلرژیک” است و برای کسانی که مایل به پیروی از رژیم غذایی بدون گلوتن هستند، بسیار مناسب است.

کینوا ارگانیک سه رنگ ۲۵۰ گرمی   

 مشخصات تغذیه ای کینوا: هر ۳/۴ فنجان کینوا (در مقایسه با دانه های دیگر) حاوی:

۱۶۶ کالری

۶/۳۵ گرم پروتئین

۲۹ گرم کربوهیدرات

۳/۲ گرم فیبر

۲/۷۳ گرم چربی

موارد مصرف کینوا:

مصرف یک وعده کینوا، منگنز، مس، فسفر، منیزیم و روی به اندازه کافی در اختیار بدن قرار می دهد. کینوا پخته شده را می توان با آجیل، میوه های تازه و یا خشک و یا دانه های دیگر مخلوط کرد تا یک صبحانه خوشمزه همانند صبحانه جو دوسر تهیه کرد. از کینوا می توان به عنوان یک پایه در انواع سالاد استفاده کرد. از کینوا می توان در سوپ و انواع خورش نیز برای افزایش پروتئین و طعم غذا استفاده کرد که این امر برای ورزشکاران از اهمیت خاصی برخوردار است.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *