نوجوانان و مشکلات دیابت نوع یک

مطلب را به اشتراک بگذارید

دیابت نوع یک نوعی بیماری خودایمنی است که در طی آن سیستم ایمنی بدن به شدت صدمه می بیند و تولید انسولین در پانکراس را با مشکل مواجه می کند، که این بیماری حدود ۲۰۸ هزار آمریکایی زیر ۲۰ سال را تحت تأثیر قرار داده است. علائم و نشانه های دیابت نوع یک در یک نوجوان، می تواند بسیار آسیب پذیر و مرگ بار باشد.

طبق گفته های دکتر نیرالی پاتل، متخصص اطفال، کاهش وزن و افزایش خستگی، تهوع و درد شکمی و ایجاد اختلال در بینایی نوجوانان، می تواند از علائم دیابت نوع یک باشد.

ولی از علائم معمول و شایع دیابت نوع یک، افزایش تشنگی و گرسنگی، افزایش حجم ادرار، خشک شدن و ترک برداشتن لب ها، گودی چشم و پوست رنگ پریده می باشد.

دیابت نوع یک به دیابت نوجوانان معروف است. هنوز اغلب مردم آن را درک نمی کنند و با دیابت نوع دو اشتباه می کنند. بر اساس انجمن دیابت آمریکا، تنها ۵ درصد یا حدود دو میلیون از افرادی که از دیابت نوع یک رنج می برند، بیماری آن ها ناشی از رژیم غذایی یا شیوه زندگی نیست، بلکه از بدو تولد ایجاد شده است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *