نه مورد از بهترین غذاها برای افراد دیابتی

نه مورد از بهترین غذاها برای افراد دیابتی

مطلب را به اشتراک بگذارید

نه مورد از بهترین غذاها برای افراد دیابتی:

جو دوسر

جو دوسر سرشار از فیبر است. دیر تر از سایر کربوهیدرات ها هضم می شود و در نتیجه فرد را به مدت طولانی تر سیر نگه می دارد.
با مصرف این ماده، ترشح گلوکز در خون کند تر می شود و این امر موجب پایین آمدن قند خون می شود. جو دوسر برای دارندگان هر چهار گروه خونی بسیار مفید است.

روغن زیتون

روغن زیتون حاوی چربی های اشباع نشده است. موجب بالا رفتن حساسیت به انسولین می شود.
تحقیقات نشان داده است، افرادی که در صبح، همراه صبحانه از روغن زیتون استفاده می کنند، در طول روز حساسیت انسولین آن ها بیشتر بوده و میزان قند خون آن ها کنترل شده تر از سایر افرادی است که در صبح از چربی های اشباع و کربوهیدرات استفاده می کنند.
روغن زیتون همچنین از تجمع چربی ها در اطراف شکم، که خود از عوامل به وجود آورنده ی دیابت نوع ۲ است، جلوگیری می کند. مصرف روغن زیتون برای دارندگان هر چهار گروه خونی سودمند است.

دارچین

دارچین حاوی ماده ای است که گیرنده های انسولین در سلول را تحریک می کند، و به این ترتیب قابلیت بدن را برای جذب انسولین بالا می برد.
مصرف روزانه نصف، تا یک قاشق چایخوری پودر دارچین، و یا چوب دارچین، سطح قند خون در افراد دیابتی را تا ۹ درجه پایین خواهد آورد. دارچین برای دارندگان گروه خون B مضر است.

انگور

مصرف میوه هایی مانند انگور، سیب و توت فرنگی، احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را به طور چشمگیری کاهش می دهد.
رمز کنترل قند خون با میوه ها، در این است که روزانه فقط از یک نوع میوه استفاده کنید. تحقیقات نشان داده که مصرف آبمیوه موجب افزایش قند خون می شود. انگور برای دارندگان گروه خونAB و B بسیار مفید، و برای بقیه بی اثر است.

حبوبات

حبوبات برای افراد دیابتی بسیار مفید است. دارای کربوهیدراتی پر خاصیت و مغذی، پروتئین گیاهی و فیبر است، که موجب کنترل قند خون، و سیری طولانی مدت می شود.
تحقیقات نشان داده است، افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، که به میزان بیشتری از حبوبات استفاده می کنند، بهتر می توانند قند خون خود را کنترل کنند، و همچنین احتمال ابتلا به بیماری های قلبی در آن ها کمتر است. به این نکته دقت کنید که از حبوبات مخصوص گروه خونی خود استفاده کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است. مصرف زیاد زرده ی تخم مرغ برای سلامتی چندان مناسب نیست. به بیماران دیابتی توصیه می شود که در هفته ۳ تخم مرغ کامل مصرف کنند، ولی مصرف سفیده ی تخم مرغ بیش از این مقدار نیز مجاز است. مصرف تخم مرغ برای دارندگان هر چهار گروه خونی مناسب است.

لبنیات

کلسیم، منیزیم، و ویتامین D موجود در لبنیات موجب کارکرد بهتر انسولین می شود. ذکر این نکته حائز اهمیت است که لبنیات با بدن افراد دارنده گروه های خونی A و O ناسازگار است.

کلم پیچ

تمام سبزیجات دارای برگ های سبز رنگ، برای افراد دیابتی مفید هستند، از جمله کلم پیچ. این مواد سرشار از منیزیم و ویتامین K هستند. در کنترل قند خون بسیار مناسبند.

ماهی

تحقیقات نشان داده است که افرادی که میزان امگا۳ در خونشان بیشتر بوده، کمتر در معرض ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت و یا بیماری های ناشی از اضافه وزن قرار دارند.
با توجه به گروه خون خود، سودمند ترین نوع ماهی مخصوص گروه خون خود را انتخاب کرده و میل کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *