میوه های کاهش دهنده کلسترول

میوه های کاهش دهنده کلسترول

مطلب را به اشتراک بگذارید

میوه های کاهش دهنده کلسترول

کلسترول یک ماده چرب است که به اسم لیپید یا استرول نیز نامیده می شود که در کبد ساخته شده و در خون جریان دارد و برای کمک به فرایندهای بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

بدن حیوانات نیز مانند بدن انسان کلسترول تولید می کند، این به این معنی است که کلسترول در گوشت، شیر و تخم مرغ وجود دارد. در حالی که برخی از کلسترول ها در رژیم غذایی مفید است، اما اگر بیش از حد مصرف شوند، در رگ ها ذخیره شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. یکی از راه های کاهش کلسترول، مصرف میوه است که دارای فیبر بالا و مواد مغذی دیگر است.

گریپ فروت

مطالعه ای در سال ۲۰۰۶ نشان داد که افرادی که کلسترول بالا دارند و بدن آن ها پاسخ به دارو را نپذیرد، مصرف یک وعده گریپ فروت در روز به مدت یک ماه، می تواند میزان کلسترول آنها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

هر دو نوع گریپ فروت سفید و قرمز در کاهش کلسترول تأثیر گذار هستند، هرچند نوع قرمز مؤثرتر بود و تأثیر بیشتری بر روی میزان تری گلیسیرید دارد. محققان بر این باورند که خواص آنتی اکسیدانی گریپ فروت مسئول کاهش کلسترول است.

سیب

سیب و بسیاری از میوه های دیگر حاوی فیبر محلول هستند که که سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهند. این کلسترول ها باعث رسوب در رگ ها می شوند، بنابراین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهند. علاوه بر سیب، گلابی و آلو نیز از میوه های غنی از فیبر بالا هستند که می توانند کلسترول را کاهش دهند.

میوه های خانواده توت ها

مطالعات متعدد نشان داده است که توت فرنگی، زغال اخته و سایر میوه های خانواده توت ها به کاهش کلسترول LDL کمک می کنند.

در آزمایشی که بر روی زنان انجام شد، زنانی که پودر توت فرنگی یخ زده در نوشیدنی ها مصرف کردند، بعد از چهار هفته، میزان LDL و کلسترول کل خون آن ها به طور چشمگیری کاهش یافت.

 

آب پرتقال

بسیاری از انواع آب پرتقال ها با استرول های گیاهی غنی می شوند که می توانند سطح کلسترول LDL را ۱۰ درصد کاهش دهند.

در مطالعات نشان داده شده که آب پرتقال برای بالا بردن HDL یا سطح کلسترول خوب نیز مفید است. در مطالعه ای مشخص شد، مردان و زنانی که ۷۵۰ میلی لیتر آب پرتقال در روز مصرف می کنند میزان HDL به مقدار ۲۱ درصد افزایش می یابد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *