مکمّل های پیشنهادی برای گروه خون B

مطلب را به اشتراک بگذارید

در این مطلب که از کتاب “بر اساس گروه خون خود تغذیه کنید” (ترجمه آلینا برخورداریان) انتخاب شده است به بررسی مکمل های پیشنهادی آقای دکتر آدامو برای گروه خونی B  می پردازیم. 

مصرف ویتامین ها و موادّ معدنی و نوشیدنی های گیاهی در برنامه غذایی این گروه برای رسیدن به اهداف زیر ضروری است:‌ 

• حفظ تعادل به وجود آمده در برنامه غذایی 

• بهبود کارایی انسولین 

• بالا بردن توانائی ایمنی بدن 

• بالا بردن قوّه ی حافظه و تمرکز 

رژیم غذایی گروه خون B سرشار از انواع ویتامینهای A،B،C،E، کلسیم و آهن و انواع مواد معدنی است و خوشبختانه گنجاندن انواع مکمّل ها و ویتامینها در رژیم غذایی شان ضروری نیست.

ویتامین ها و مکمل های سودمند 

منیزیم: در حالی که سایر گروه های خونی در معرض کمبود کلسیم هستند، افراد دارای گروه خون B در معرض کمبود منیزیم هستند و کمبود آن در بدنشان باعث ابتلا به انواع بیماری های ویروسی و کاهش قدرت ایمنی بدن و در نتیجه ابتلا به ضعف، افسردگی و بیماری های عصبی می گردد.

بهترین مواد غذایی حاوی منیزیم برای دارندگان گروه خون B : 

• انواع سبزیجات توصیه شده سبز 

• غلّات و انواع گیاهان بنشینی مجاز

فیتوکمیکال گیاهی پیشنهادی برای گروه خون B 

شیرین بیان: شیرین بیان از گیاهان بسیار سودمندی است که مصرف آن باعث بهبود مشکلات دستگاه گوارشی، اعم از  زخم معده و عامل ضد ویروسی بوده و معالج انواع ضعف های مزمن و مقابله کننده با کمی قند خون است. امّا مصرف زیاد آن باعث افزایش فشارخون می شود و در بدن به صورت سم عمل می نماید. اگر دارنده گروه خون  B هستید و پس از صرف غذا از افت قند خون رنج می برید، می توانید بعد از غذا یک فنجان دم کرده شیرین بیان میل نمایید.

انواع آنزیم های گوارشی 

انواع آنزیمهای گوارشی همچون بروملین که برای سوخت و ساز بدنتان بسیار مفید بوده و هضم را آسان می نماید، به وفور در آناناس موجود می باشد.

همچنین مصرف انواع گیاهان داروئی آرام بخش همچون جینسینگ و جینکو بیلوبا برای این دسته از افراد ضروری است و باعث تقویت حافظه شده و ضد ویروس است. از آنجا که گیاه جینکو بیلوبا میزان گردش خون در مغز را افزایش می دهد، از این رو برای سالمندان بسیار مفید است و باعث کارائی حافظه می گردد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *