مواردی که نوع گروه خونی شما در مورد سلامتیتان می گوید

مواردی که نوع گروه خونی شما در مورد سلامتیتان می گوید

مطلب را به اشتراک بگذارید

مواردی که نوع گروه خونی شما در مورد سلامتیتان می گوید:

• مشکلات حافظه
• سرطان معده
• زخم معده
• بیماری های قلبی
• سرطان پانکراس

مشکلات حافظه

مطالعات انجام شده در مجله Neurology نشان می دهد افرادی که دارای گروه خونی AB هستند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های اختلال شناختی قرار دارند. همچنین افراد سالمندی که دارای گروه خونی AB هستند بیشتر از سایرین دارای مشکلات یادگیری و یاد آوری لیستی از آیتم های یک آزمون استاندارد عملکرد شناختی (کمک به حفظ مغز قوی با ۷ بازی سرگرم کننده) دارند.
مر کوشمن، استاد دانشگاه پزشکی و آسیب شناسی در دانشگاه ورمونت می گوید، ما می دانیم که شکل اختلال شناختی در دارندگان گروه خونی AB به سطح فاکتورهای انعقادی خاص و پروتئین خون مربوط است. اگر چه این موضوع ممکن است توضیحی بر گسترش مشلات فکری در مراحل بعدی زندگی این گروه از افراد باشد، اما باز توضیحی تکمیلی در این مورد وجود ندارد.

سرطان معده

خبر بدی که برای افراد دارنده گروه خونی AB وجود دارد این است که این افراد ۲۶ درصد بیشتر از افراد دارنده گروه خونی B یا O در معرض ابتلا به سرطان معده قرار دارند.
نکته: بیشتر از ۲۰ راه حل برای کاهش خطر ابتلا به سرطان وجود دارد.
یک نوع باکتری به نام H.PYLORI ممکن است دلیل ایجاد این بیماری باشد. در حالی که دو سوم کل جمعیت جهان دارای این باکتری در بدن خود هستند. افراد دارنده گروه خونی AB یا A ممکن است واکنش سیستم ایمنی بدنشان نسبت به این باکتری، ابتلا به سرطان را در این گروه افراد افزایش دهد.

زخم معده

همان باکتری که در افراد گروه خونی A یا AB ممکن است خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش دهد، می تواند باعث ایجاد زخم معده شود. دکتر Edgaren می گوید، افراد این گروه خونی به نوعی می توانند پاسخ ایمنی بدن خود را نسبت به این باکتری تغییر دهند، اما ساز و کار آن هنوز برای ما مشخص نیست. این تغییر در پاسخ سیستم ایمنی بدن با ایجاد زخم معده مرتبط است.

بیماری های قلبی

افراد دارنده گروه خونیOدرصد کمتر از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند. این نتایج بر اساس مطالعات دانشکده بهداشت عمومی هاروراد به دست آمده است. نتایج این مطالعات نشان می دهد، افراد دارنده گروه خونی AB و B ریسک بیشتری در ابتلا به بیماری های قلبی خواهند داشت. محققان می گویند نوع خاصی از گروه های خونی با میزان التهاب بالاتری مرتبط هستند، که این موضوع تا حدودی ارتباط با بیماری های قلبی را روشن می سازد.

سرطان پانکراس (لوزالمعده)

افرادی که دارنده گروه خونی O هستند ۳۷ درصد کمتر از سایر افراد در معرض ابتلا به سرطان پانکراس (لوزالمعده) قرار دارند. نتایج این مطالعات در مجله ملی سرطان (Nationalcancer) به چاپ رسید و دانشمندان وجود باکتری H.Plory را به عنوان یک توضیح احتمالی بر میزان ابتلا به بیماری ها در میان گروه های خونی غیر از O می دانند.

راه حل درست چیست؟

در حالی که نوع گروه خونی نقش مهمی در خطر ابتلا به بیماری ها را دارد، اما هنوز پررنگ بودن این نقش معلوم نیست.
دکتر کوشن می گوید بهترین توصیه برای پیشگیری از بیماری ها داشتن سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب بر اساس گروه خون، ورزش کردن و دوری از استرس است.
همچنین اگر شما در مورد یک نوع خاص از بیماری مانند بیماری های قلبی و از دست دادت حافظه نگران هستید، مراجعه به پزشک و نگهداری و مراقبت می تواند کمک بسزایی به شما کند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *