مصرف یک تخم مرغ در روز می تواند سکته مغزی را کاهش دهد

مطلب را به اشتراک بگذارید

 مطالعات تا سال های اخیر نشاد می دادند که مصرف تخم مرغ زیاد، به دلیل محتوای کلسترول بالا، برای ما بد است. تحقیقات جدید، نشان می دهد که ما می توانیم از مصرف بیشتر تخم مرغ لذت ببریم، به طوری که یک عدد تخم مرغ در روز می تواند به ما کمک کند تا از شرایط بد و بیماری های قلبی و عروقی فاصله بگیریم. برخی مطالعات نشان داده اند که با توجه به مقدار بالای کلسترول زرده، تخم مرغ می تواند یک ماده غذایی مضر باشد، مخصوصاً برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی هستند. نظریه هایی که نشان می دهند تخم مرغ ممکن است به سلامتی آسیب برساند نیز توسط بسیاری از وب سایت ها و مجلات محبوب به طور گسترده گسترش یافته است. با این حال، تخم مرغ به دلیل داشتن کلسترول زیاد، یک منبع عالی از مواد مغذی سالم مانند پروتئین، ویتامین ها، فسفولیپید ها و کاروتنوئیدها است. مطالعه ای که در اوایل ماه جاری در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، نشان کرد که یک رژیم غذایی حاوی تخم مرغ تا  ۱۲ عدد تخم مرغ در هفته  به هیچ عنوان خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را افزایش نمی دهد.

محققان سرشناس مانند Prof. Liming Li و Dr. Canqing Yu اکنون متوجه شده اند که رژیم هایی که در آن ها از تخم مرغ به طور منظم مصرف می شود، در حقیقت سلامت قلب و عروق را حفظ می کنند. یافته های این تیم در روزنامه “قلب” منتشر شد. 

حدود ۸۴ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا از برخی از انواع بیماری های قلبی عروقی رنج می برند و حدود ۲،۲۰۰ نفر در روز به دلیل این شرایط جان خود را از دست می دهند. در چین، میزان بیماری قلبی عروقی حتی بالاتر است. براساس آمار اخیر، در چین در سال ۲۰۱۴، حدود “۸۳۷،۳۰۰ نفر از ساکنان شهری و ۱،۰۲۳،۴۰۰ نفر از ساکنان روستایی در اثر بیماری های مغزی و قلبی وخیم از بین رفته اند.”

 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *