مزایای استفاده از انواع دمنوش

مزایای استفاده از انواع دمنوش

مطلب را به اشتراک بگذارید

مزایای استفاده از انواع دمنوش

اولین چیزی که شما صبح به دنبال آن هستید چیست؟ اگر شما مانند بسیاری از مردم هستید، یک فنجان چای گرم، پاسخ است.

با این حال، اکثر مردم چای مصنوعی همراه با طعم دهنده را می نوشند و  به علاوه مقادیر زیادی قند را به آن اضافه می کنند،که این امر هیچ خاصیتی برای سلامتی ندارد.

خوشبختانه یک راه حل وجود دارد. چای گیاهی یا دمنوش برای کسی که به دنبال بهبود سلامتی خود است، مناسب است.

چای گیاهی از گیاه، دانه میوه یا ریشه گیاه استخراج می شود. این نوشیدنی ها معمولاً پر از آنتی اکسیدان ها و سایر خواص دارویی هستند که باعث افزایش سلامتی می شود. اکنون به برخی خواص دمنوش ها اشاره می کنیم.

آرام بخش:

دمنوش ها برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید هستند. گیاه درخت سرو یکی از مؤثرترین آن هاست، زیرا خواص ضد انعطاف پذیری دارد. این خاصیت به عبور راحت هوا از بینی، کاهش سرفه و حتی کاهش علائم آسم کمک می کند.

خاصیت ضد پیری:

از آنجایی که دمنوش های گیاهی غنی از آنتی اکسیدان ها هستند، در نتیجه از عوامل مهم ضد پیری به حساب می آیند. آنتی اکسیدان ها از ایجاد رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند و پیری سلول ها را به تأخیر می اندازند.

خاصیت ضد تهوع:

افرادی که به طور منظم از حالت تهوع و استفراغ رنج می برند، دمنوش های گیاهی برای آن ها بسیار مفید خواهند بود. زنان بارداری که دچار حالت تهوع می شوند توصیه می شود از دمنوش های گیاهی دو بار در روز استفاده کنند.

خاصیت ضد استرس:

برای اکثر مردم، چای یک اثر آرامش بخشی دارد که به کاهش سطح استرس نیز کمک می کند. مطالعات نشان داده اند که برخی از دمنوش های گیاهی می توانند به افراد مبتلا به بی خوابی و سایر شرایط مرتبط با اضطراب کمک کنند. چای بابونه یکی از بهترین داروهای ضد استرس است.

بهبود فرایند هضم:

دمنوش ها به تجزیه چربی ها در دستگاه گوارش کمک می کنند و باعث دفع سریع ضایعات از بدن می شوند. دمنوش ها همچنین به کاهش یبوست و سایر مشکلات گوارشی کمک می کنند.

تنظیم کننده قند خون:

بیماران دیابتی که به انسولین وابسته نیستند، زمانی که انواع خاصی از چای سبز یا سایر دمنوش ها را مصرف می کنند، بهبود چشمگیری را تجربه می کنند. به عنوان مثال، چای زغال اخته و مریم گلی به کاهش سطح قند خون کمک می کنند.

ضد التهاب:

با توجه به تراکم مواد مغذی در دمنوش ها، افرادی که به طور منظم چای سبز یا دمنوش ها دیگری را مصرف می کنند، از التهاب رهایی پیدا می کنند. همچنین دمنوش ها از درد های روماتیسمی جلوگیری می کنند. طبق تحقیقات بر روی افراد مبتلا به آرتریت، این افراد پس از نوشیدن چای زنجبیل از کاهش درد خود خبر دادند.

سلامت کلیه ها:

دمنوش ها گیاهی دارای خاصیت ضد سم بر روی بدن هستند و از این رو می توانند به طور کلی از کلیه ها محافظت کنند. سموم بدن را حذف می کنند و عملکرد کلیه ها را بهبود می بخشند.

خاصیت ضد افسردگی:

دمنوش ها به دلیل داشتن خاصیت آرام بخش، می توانند به عنوان داروی ضد افسردگی نیز مورد استفاده قرارگ گیرند.

کمک به کاهش فشار خون:

فشار خون بالا یک مشکل عمده برای بسیاری از مردم است که باعث ایجاد انواع بیماری های قلبی – عروقی می شود. دمنوش گیاهی می تواند به طور طبیعی به جلوگیری از این بیماری ها کمک کند.

اکثر دمنوش های گیاهی به هیچ وجه کافئین ندارند. در عوض،حاوی فنل ها و فلاونوئیدها هستند که آنتی اکسیدان های قوی می باشند.

پس به این ۱۰ دلیل ذکر شده دمنوش های گیاهی را حتماً در وعده های غذایی خود قرار دهید.

  

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *