ماهی سفید باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ می باشد

مطلب را به اشتراک بگذارید

مطالعه جدید نشان می دهد؛ مصرف مرتب ماهی سفید و چرب ممکن است عاملی در برابر دیابت نوع دوم باشد اما مصرف ماهی صدف ممکن است اثرات معکوسی داشته باشد. 

 مصرف بیشتر از یک بار ماهی سفید در هفته می تواند حدود ۲۵ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش دهد و این در حالیست که در مقابل مصرف همان مقدار ماهی صدف، خرچنگ و میگو حدود ۳۶ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را افزایش می دهد.

ممکن است افزایش خطر دیابت براثر مصرف ماهی صدف به تنهایی نباشد و مخلفات سرو شده با این غذا مانند سس مایونز یا روغن و کرد استفاده شده در آن عامل اصلی این خطر باشند.

 بر این اساس محققان مصرف ماهی صدف به علاوه انواع ماهی‌های سفید و ماهی های روغن دار را روی ۹ هزار و ۸۰۱ مرد و ۱۲ هزار و ۱۸۳ زن مورد مطالعه قرار دادند که افراد شرکت کننده در این مطالعه ۴۰ تا ۷۹ سال سن داشتند و در طی یک دوره ۱۰ ساله ۷۲۵ نفر از مردان و زنان به دیابت نوع دوم مبتلا شدند که کمترین خطر با ماهی های روغن دار و سفید مرتبط بود و بیشترین خطر شامل مصرف ماهی صدف می شد. 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *