قاعدگی نامنظم و خطر یک سرطان زنانه

مطلب را به اشتراک بگذارید

نتایج یک مطالعه ارائه شده در نشست سالانه انجمن آمریکایی تحقیقات سرطان نشان داد که بین قاعدگی‌های نامرتب و افزایش خطر ابتلا به سرطان تخمدان ارتباط وجود دارد. متخصصان موسسه سلامت عمومی در برکلی کالیفرنیا در فاصله‌ سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۷ میلادی به بررسی بیش از ۱۴ هزار زن باردار پرداخته و وضعیت سلامت آنان را طی ۵۰ سال پیگیری کردند. این متخصصان دریافتند زنانی که قاعدگی در آنان نامرتب بوده ۲٫۴ برابر بیشتر در معرض مرگ ناشی از سرطان تخمدان بودند.
هرچند این متخصصان با اطمینان اظهار نکردند چرا بین قاعدگی نامرتب و سرطان تخمدان این ارتباط قوی وجود دارد اما نتایج این بررسی با نکات قابل توجهی همراه است زیرا پیش از این تصور می‌شد در افرادی که تخمک گذاری کمتر از معمول است خطر بروز سرطان تخمدان نیز کمتر است.
این متخصصان همچنین تاکید کردند قاعدگی نامرتب می‌تواند فاکتور خطرزای جدیدی برای ابتلا به سرطان تخمدان باشد اما زنانی که به طور معمول و طبیعی قاعدگی نامنظم دارند لزوما در معرض این خطر نیستند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *