فواید نمک بر روی سلامتی

مطلب را به اشتراک بگذارید

فواید نمک بر روی سلامتی

قلیایی کردن بدن

نمک دریا برای قلیایی کردن بدن بسیار موثر است. مصرف نمک دریا کم سدیم از اسیدی شدن محیط بدن جلوگیری می کند. مواد معدنی موجود در نمک دریا به عملکرد صحیح سیستم عصبی و سلول ها نقش بسزایی دارند.

کاهش وزن

نمک دریا از احتباس آب بدن جلوگیری می کند و برای هضم بهتر غذا کمک می کند. نمک دریا کم سدیم بدلیل داشتن این خواص برای کاهش وزن بسیار مناسب است. با این حال نمک طعام برای کاهش وزن مناسب نیست.

درمان مشکلات تنفسی

نمک دریا کم سدیم برای درمان مشکلات تنفسی از جمله آسم مفید است. نمک دریا با کاهش تولید خلط باعث کاهش التهاب دستگاه تنفسی می شود و این کار باعث می شود تا راحت تر تنفس کنید. برای درست کردن این مخلوط یک لیوان آب را با نصف قاشق چای خوری نمک دریا ترکیب کنید. این مخلوط برای پاکسازی سینوس و نایژه نیز مفید است.

نمک دریا کم سدیم یددار ۴۰۰ گرمی 

دیابت

نمک دریا برای داشتن سطح مناسب قند خون بدن کمک می کند، و این خاصیت برای افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند کمک شایانی می کند.

درمان دندان درد

اگر از درد دندان رنج می برید می توانید با آماده کردن این مخلوط از درد آن بکاهید. برای درست کردن این مخلوط یک قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب ولرم ترکیب کنید سپس مخلوط را غرغره کنید، این کار به کاهش درد دندان کمک می کند.

هضم راحت مواد غذایی

نمک دریا، به عملکرد ترشح غدد بزاقی و عملکرد بهتر آنزیم های گوارشی کمک می کند. در نتیجه با داشتن این خواص به روند سریع گوارش کمک می کند. نمک دریا از یبوست جلوگیری می کند. نمک دریا به جذب کامل ذرات غذا از طریق دستگاه گوارش نقش بسزایی دارد.

داشتن خوابی مناسب و درمان افسردگی

برخی از افراد هنگام خواب، جریان بزاق دهان دارند و این نشانه کمبود نمک در بدن است. هنگامی که بدن به کمبود نمک دچار است غدد بزاقی به ترشح بزاق می پردازند. اگر دچار این مشکل هستید می توانید با نوشیدن مخلوط آب و نمک دریا قبل از خواب استفاده کنید. نمک دریا با تولید هورمون سروتونین و ملاتونین به درمان افسردگی کمک می کند. این هورمون برای مقابله با استرس و داشتن خوابی آرام در شب کمک شایانی می کند. البته مصرف بیش از حد این مخلوط مناسب نبوده و میزان کمی از آن کفایت می کند.

جلوگیری از پوکی استخوان

نمک برای داشتن استخوان های سالم ضروری است. ۱/۴ نمک موجود در بدن در استخوان ها ذخیره می شود. هنگامی که بدن با کمبود نمک و آب مواجه می شود، سدیم مورد نیاز خود را از استخوان ها دریافت می کند، که این امر منجر به پوکی استخوان می شود. برای جلوگیری از این وضعیت می توانید مقدار زیادی آب و مقدار کافی نمک مصرف کنید.

جلوگیری از اسپاسم عضلانی

برای عملکرد صحیح بدن به مقدار کافی پتاسیم نیاز است. نمک دریا حاوی مقداری پتاسیم است. برای جلوگیری از اسپاسم عضلانی، درد عضلانی و گرفتگی عضلات به طور منظم و به مقدار کافی و مناسب از نمک دریا کم سدیم استفاده کنید.

سیستم ایمنی قوی

نمک دریا برای خواص آنتی بیوتیکی و ضد ویروسی خود شناخته شده است. بنابراین، یک جایگزین خوب به جای آنتی بیوتیک است و با مصرف کافی، عوارض جانبی ایجاد نمی کند. نمک دریا برای داشتن سیستم ایمنی بدن قوی در برابر سرما، آنفولانزا و تب مفید است. همچنین در مقابل آلرژی نیز محافظت می کند.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *