شاه کلید درمان ناتوانی جنسی

مطلب را به اشتراک بگذارید

از دیر باز ناتوانی جنسی مثل کابوسی برای همه مــردان بوده است. هرچـنـد کـه امـروزه با پیشرفت های عــلمی و داروهـایی که برای درمان این مشکل ساخته شده اســت دیـگـر مـسئله وحشـتناکی به نظر نمی آید. امـا راه هـایی هـم وجـود دارد که بتـوان این مشکـل را بـدون اسـتـفاده از دارو بـرطـرف کـرد. پـس قـبـل از اینکه توی خـرج بیفتـید و از بعضی از این داروها که گاهی بسیار خطرناک هم هستند اسـتـفـاده کـنـید، بهتر است که این درمان های طبیعی را هم تجربه کنید. 

 

ناتوانی جنسی چیست؟ 
در گذشته ناتوانی جنسی را در مردان عدم فعالیت آلت جنسی می دانستند اما امروزه علاوه بر این به معنای ناتوانی در بیرون راندن اسپرم هم می باشد. 

دو نوع ناتوانی جنسی وجود دارد: اولیه و ثانویه. مردانی که ناتوانی جنسیشان از نوع اولیه است هیچگاه توانایی کافی برای انجام یک رابطه جنسی را به طور مطلوب نداشته اند. این نوع ناتوانی بسیار نادر است و معمولاً دلایل عمیق روانشناسی مثل ترس از صمیمیت، احساس گناه و اضطراب دارد. 

در ناتوانی جنسی ثانویه توانایی فعال شدن آلت جنسی بعد از مدت زمانی فعالیت نرمال از دست داده می شود، و این نوع متداول تر می باشد. مردانی که دچار ناتوانی جنسی ثانویه هستند فقط توانایی انجام ۲۵ درصد از فعالیت جنسی را دارند. این نوع ناتوانی معمولاً به طور تدریجی ایجاد می شود و درمانش هم نسبت به نوع اول ساده تر می باشد. 
دلایل بروز ناتوانی جنسی

 

اگرچه مردان میانسال و کهنسال بیشتر در معرض این ناتوانی هستند، اما ناتوانی جنسی می تواند گریبان گیر هر مردی شود حتی در جوانان هم دیده شده است. طبق آمار حدوداً ۱۰ تا ۱۵ میلیون مرد در آمریکا با این مشکل دست به گریبانند. دلایل اصلی ناتوانی جنسی به شرح زیر است: 

بیماری ها 

طبق تحقیقات پزشکی ۷۰ درصد از ناتوانی های جنسی از عواقب ابتلای افراد به دیابت، بیماری های کلیه، سفت شدگی بافت ها، اختلالات غدد، بیماریهای آوندی، فشار خون بالا و همچنین بیماری های اعصاب می باشد. بین ۵۰ تا ۶۰ درصد کلیه افراد مبتلا به دیابت دچار ناتوانی جنسی هستند. ممکن است که ناتوانی جنسی علامتی برای ابتلای شما به بیماری جدی تر باشد که از آن خبر ندارید پس اگر دچار ناتوانی جنسی هستید، سریعاً دنبال درمان های تخصصی باشید. 

معالجات 

برخی از داروها که برای درمان فشار خون، زخم معده، افسردگی، سرطان پروستات و همچنین داروهایی که برای جلوگیری از طاسی و کمک به رژیم های غذایی استفاده می شوند ممکن است عوارض جانبی مثل ناتوانی جنسی داشته باشد. در اینگونه موارد این ناتوانی جنسی فقط تا زمانی که از این داروها استفاده می کنید طول میکشد. 

اعمال جراحی 

جراحی های انجام شده بر روی نخاع، پروستات، مثانه و لگن خاصره ممکن است با قطع بعضی عصب ها، بافت ها، ماهیچه ها و شریان های مورد نیاز به ناتوانی جنسی منجر شوند. 

استفاده از سیگار، مشروبات الکلی و داروهای مخدر 

امروزه ثابت شده است که کشیدن سیگار هم یکی از دلایل ابتلا به ناتوانی جنسی به حساب می آید. هر چند که بعضی به غلط تصور می کنند که سیگار با تحریک جنسی همراه است اما این تصور کاملاً بی پایه و اساس است. در مورد مشروبات الکلی و داروهای مخدر مثل هروئین و کوکائین هم وضع به همین منوال است. (تقریباً ۱۰۰ درصد مردانی که کوکائین استفاده می کنند دچار ناتوانی جنسی هستند.) 

عدم توازن هورمون ها 

از آنجا که تستوسترون و سایر هورمون های نرینگی با ورود به میانسالی کاهش مییابند، عقیده بر این است که پایین بودن تستوسترون به خصوص در کهنسالان مهمترین دلیل ابتلا به ناتوانی جنسی می باشد. علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که کمبود تستوسترون همچنین به سایر مشکلات جنسی نیز می انجامد. 

عوامل روانی 

آمار نشان می دهد که حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از ناتوانی های جنسی نتیجه مستقیم بعضی مشکلات روانی مثل کمبود اعتماد به نفس، افسردگی و به خصوصا استرس و اضطراب است. در اینجا هیچ مشکل جسمی وجود ندارد و مرد کاملاً سالم است اما باز هم قادر به برقراری ارتباط نیست. میزان آسایش مرد هم بسیار مهم است. خستگی و بی حوصلگی، مشکلات زناشویی، یا تفکرات منفی نسبت به همسر می تواند به بروز ناتوانی بیانجامد. ناتوانی جنسی که از مشکلات روانی ناشی می شود معمولاً موقتی هستند و فقط تا زمانی وجود دارند که ان مشکل روانی نیز در فرد وجود دارد. یکی از بهترین راه های تاثیر بر روی روان رایحه درمانی است که بهترین رایحه شناخته شده و مورد استفاده در این روش، رایحه وانیل طبیعی می باشد. 

خود را آزمایش کنید 

برای اینکه ببینید ناتوانی جنسیتان مربوط به عوامل جسمی است یا روانی می توانید از این آزمایش ساده استفاده کنید. مرد ها شب هنگام و در موقع خواب بارها دچار تحریکات جنسی می شوند. اگر شما نیز این تحریکات را داشته باشید و آلت تناسلیتان چند بار در موقع خواب فعال شود، معلوم است که حالت نرمال داشته و کلیه عصب ها، ماهیچه ها و رگ هایی که در این زمینه کاربرد دارند درست کار می کنند. و این نشان میدهد که دلیل این ناتوانی جنسی جای دیگر است نه اشکالات جسمی. 

برای مشخص کردن این مسئله می توانید به سادگی با تر کردن آلت جنسی و چسباندن یک برچسب بر سر آلت جنسی به خواب روید. پس از بیدار شدن در روز اگر برچسب سرجایش نباشد به این معنا است که در شب دچار تحریکات شده اید و کاملاً سالم هستید. 

درمان ناتوانی جنسی بدون استفاده از دارو

پیروی از رژیم غذایی مناسب گروه خون 

مردان با پیروی از رژیم غذایی ویژه گروه خونی شان به راحتی خواهند توانست بسیاری از عوامل ناتوانی را برطرف سازند . به عنوان مثال کنترل دیابت و چاقی با پیروی از رژِیمهای ویژه گروه خون باعث بهبود راحت ناتوانی جنسی در افراد دیابتی و چاق خواهد شد.همچنین این رژیم خاص باعث تنظیم فشار خون و مهمتر از همه آرامش اعصاب و روان است. همچنین پیروی از این رژیم غذایی به برطرف شدن مشکلاتی مانند کم کاری تیروئید، چاقی، استرس و افسردگی که همگی از مهمترین عوامل بروز ناتوانی جنسی هستند کمک شایانی می نماید.

به عنوان مثال قطع مصرف گندم و فراورده های آن در مردان دارنده گروه خون O و B  با ناتوانی جنسی، تا حد بسیار زیادی باعث بهبود این عارضه در آنان می شود . یا مصرف نکردن گوشت قرمز باعث تشدید عارضه ناتوانی جنسی در دارندگان این دو گروه خونی می شود. بالعکس مصرف زیاد گوشت قرمز و لبنیات در دارندگان گروه خونی A باعث بروز ناتوانی جنسی و قطع مصرف آن به تدریج باعث بهبود این افراد می شود. همچنین مصرف مرغ و ذرت در دارندگان گروه خون B و AB یکی از عوامل تشدید ناتوانی جنسی و همچنین ناباروری است. برای اطلاعات کامل از لیست های غذایی به لینک زیر مراجه فرمائید و یا با تهیه کتاب زندگی مناسب بر اساس گروه خون بسیاری از مشکلات مربوط به ناتوانی جنسی را در خود درمان نمایید.

کدام  مواد غذایی شاه کلید درمان ناتوانی جنسی هستند؟

جو دو سر:  

مصرف این غله عاری از گلوتن ،بدون داشتن هر گونه عوارض جانبی که داروهای محرک قوای جنسی دارند غذایی طبیعی جهت تحریک قدرت جنسی است و به همین دلیل در جهان به آن لقب ویاگرای طبیعی را داده اند که قدرت جنسی را در هم مرد و هم زن بالا می برد و طبق نظریه انجمن قلب آمریکا جالب است بدانید که بیماریهای قلبی رابطه مستقیم با ناتوانی جنسی دارند و مفید ترین غله برای جلوگیری از بیماری های قلبی و کلسترول جو دو سر و سبوس آن است. مصرف سبوس برنج نیز تا حدودی می تواند به برطرف کردن این عارضه کمک کند.

در لینک زیر نحوه عملکرد جو دو سر در بدن و دلیل برطرف شدن ناتوانی جنسی با استفاده از این غله اعجاب انگیز توضیح داده شده است:

روغن زیتون: 

روغن زیتون سلطان روغن های جهان و نماد قدرت و نترس بودن است و از دیر باز در یونان و اسپانیا قهرمانان قبل از شروع جنگ آن را به بدن خود مالیده و بر این باور بودند که باعث پیروزی آنان در جنگ خواهد شد. همچنین به وضوح امروزه شاهد این هستیم که مردمان کشورهای مدیترانه اعم از اسپانیا ، ایتالیا و یونان دارای بالاترین طول عمر ، کمترین بیمار قلبی و دارای بیشترین توان جنسی هستند. پس مصرف روغن زیتون واقعی بیشتر از هر ماده غذایی می تواند به امر باروری و درمان ناتوانی جنسی کمک نماید. فراموش نکنید که مصرف روغن زیتون برای همه افراد با هر چهار گروه خونی مفید و سودمند است. پس فراموش نکنید که در تهیه غذاها و بر روی سالاد و حتی بر سر میز صبحانه همچون مردمان کشورهای مدیترانه ای از روغن زیتون استفاده نمایید.

چای سبز: 

چای سبز با کیفیت حاوی پلی فنول های سودمند و همچنین دارای ماده ای به نام  EGCG است که متابولیسم را بالا برده و باعث تنظیم عملکرد هورمونهای بدن شده و گردش خون را منظم نموده و با جلوگیری از ابتلا فرد به کلسترول خون، ناتوانی جنسی را برطرف می سازد. چای سبز در کنار داشتن ویتامین ها و املاح فراوان نه تنها باعث بهبود عملکرد آلت تناسلی می شود ، همچنین با بسیاری از سرطان ها و عوامل به وجود آوردن تومورها نیز مبارزه می نماید و بهترین ماده غذایی برای سلامت قلب محسوب می شود.

 

داروهای گیاهی 

اگر چه بسیاری معتقدند که گیاهان دارویی برای این منظور کاربردی ندارند و این مشکل را برطرف نمی کنند اما تحقیقات خلاف آن را ثابت کرده است. 

بعضی از گیاهان دارویی همانند جینسینگ، چای سبز خارخسک و گینکو و… برای درمان ناتوانی جنسی مفید هستند. اگرچه این گیاهان  بر خلاف داروهای شیمیایی کاملاً بی ضرر و فاقد عوارض جانبی هستند، مهم است که بدانیم کیفیت کاربردی آنها متفاوت است. 

 از بهترین راه های درمان مصرف چای سبز با جینسینگ و جینکو است که هر دو حاوی مواد موثری  در برطرف کردن ناتوانی جنسی هستند. چای سبز با بالا بردن متابولیسم و گردش خون و جینسینگ و جینکو با ایجاد انرژی و بالابردن میزان گردش خون به درمان این عارضه کمک زیادی می کنند.

پیشنهاد ما به شما عزیزان مصرف روزانه ۱۰۰ گرم جو دو سر بوده و حتما روغن مصرفی خود را به روغن زیتون تبدیل نموده و به جای مصرف چای سیاه از چای سبز استفاده کنید. همچنین یکی از موثرترین مواد در برطرف نمودن عارضه ناتوانی جنسی ، مصرف زنجبیل است. شما می توانید زنجبیل تازه  یا خشک شده را در انواع سوپ یا چای سبز به همراه زنجبیل مصرف نمایید. برای تهیه انواع سوپ و صبحانه های لذیذ می توانید لینک زیر را کلیک فرمایید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *