سه مورد ازعوارض کاهش شدید وزن

3 مورد ازعوارض کاهش شدید وزن

مطلب را به اشتراک بگذارید

سه مورد از عوارض کاهش شدید وزن

کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل بسیار مفید است. چربی سوزی و کاهش وزن از خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی، مثل دیابت، افسردگی، بیماری های قلبی، فشار خون، بیماری های دستگاه گوارش و … می کاهد. ولی نکته ی مهم این است که کاهش شدید وزن، خود برای بدن خطر آفرین است. در زیر به برخی از مهمترین خطرات می پردازیم.

شل شدن پوست

متأسفانه کاهش وزن و سوزاندن مقدار زیادی چربی با افتادگی، چروک و شل شدن پوست همراه است. وقتی چربی های زیر پوست آب می شوند، پوست به اندازه ی کافی خاصیت الاستیکی ندارد که فرم فعلی بدنتان را به خود بگیرد.
میزان افتادگی پوست به سن، میزان تحرک و مدت زمان چاقی و لاغری بستگی دارد و در همه ی افراد متفاوت است.
اگر افتادگی پوست شما چندان زیاد نیست، با عضله سازی و ورزش رفع خواهد شد، ولی اگر این امر بسیار شدید است، تنها راه حل، عمل جراحی است.

افسردگی

شاید عجیب باشد ولی کاهش وزن شدید منجر به افسردگی، کسالت و عصبیت فرد می شود.

تحقیقاتی که طی ۴ سال بر روی ۲۰۰۰ فرد چاق انجام شد، مشخص می کند آن هایی که حداقل ۵% از چربی های بدن خود را سوزاندند، ۷۸% بیشتر در معرض افسردگی بودند
شاید دلیل این امر، این باشد که افراد چاق با امید های فراوانی تصمیم به کاهش وزن می گیرند، ولی بعد از کاهش وزن، باز همان مشکل را در خود می بینند و مشاهده می کنند که هنوز به اندام ایده آل خود نرسیده اند. بنابراین دلسرد شده و احساس غم و افسردگی خواهند کرد.

معده درد

برخی افراد، که به سرعت و شدید وزن کم می کنند، مستعد تر برای ابتلا به سنگ کیسه صفرا می باشند. وقتی که به طور ناگهانی مصرف چربی را قطع می کنید، کیسه صفرا روی ارگان ها متمرکز شده و موجب ایجاد توده های سنگ می شود.
برای جلوگیری از این امر، مصرف چربی را قطع نکنید، ولی از چربی های طبیعی و سالم که در ماهی ها و روغن زیتون و… موجودند استفاده کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *