زیبایی و درخشندگی موی سر با دانه چیا

مطلب را به اشتراک بگذارید

جالب است بدانید که دانه های چیا بر روی هر چیزی می توانند فوق العاده باشد. این دانه های شگفت انگیز همزیستی مسالمت آمیزی با سایر مواد دارند. آنها مملو از فیبر مناسب برای هضم، پروتئین، روغن های امگا۳ و انواع ویتامین ها هستند.
در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از هزاران کاربرد این دانه معجزه آسا آشنا کنیم. دانه چیا در ساخت ژل مخصوص موهای مجعد نیز کاربرد دارد. برای تهیه این ژل مو طبق دستورالمل زیر عمل کنید.
۱۰۰ گرم دانه چیا را به همراه ۳۰۰ میلی لیتر آب در داخل قابلمه به خوبی حرارت دهید. این ترکیب بعد از ۵ دقیقه حالت ژله ای به خود می گیرد. صبر کنید تا این مخلوط خنک شود. سپس با مخلوط کن از ترکیب کامل ماده ژله ای مطمئن شوید. مخلوط را با استفاده از یک کیسه تمیز از جنس کتان صاف کنید. یک قاشق چایخوری از ژل صاف شده را به موهای نمدار خود اضافه کرده و صبر کنید تا موهایتان به طور طبیعی خشک شود.
این ژل باعث می شود که فرِ موهایتان کاملا مشخص، متمایز و نرم به نظر برسد. همچنین می توانید شب به هنگام خواب قبل از پیچیدن بیگودی از این ژل به موهای نمدارتان بزنید.صبح با باز کردن بیگودی ها فر موهایتان بسیار خوش حالت تر و مستحکم تر از قبل خواهد شد. این ژل دست ساز کاملا به صرفه است و بارها می توانید از آن استفاده کنید.
دانه های چیا در ترکیب با آب، قوام غلیظ و ژل مانندی دارند و آب را در خود نگه می دارند. آنها می توانند موهای شما را نرم و حالت دهند و آن را قوی و انعطاف پذیر کنند.
همچنین به دلیل وجود مقدار بالای روی در دانه های چیا، بافت و ظاهر کلی موها بهبود می یابد. روی به محافظت از مو در برابر آسیب های محیطی کمک می کند و درخشندگی طبیعی به موهای شما می بخشد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *