زنجبیل ارگانیک و کاهش سطح قند خون

مطلب را به اشتراک بگذارید

زنجبیل ارگانیک و کاهش سطح قند خون

زنجبیل، ادویه ای که طعم تندی به غذاهای شما می دهد، یک داروی در دسترس برای میلیون ها نفر برای درمان بیماری هایی چون سرماخوردگی، دریازدگی، تسکین درد و التهاب های ناشی از آرتروز می باشد. طبق تحقیقات جدید انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی یزد این گیاه می تواند قند خون افراد دیابتی نوع دوم را کاهش دهد. این گروه، تحقیقات خود را بر روی ۸۸ داوطلب که اکثراً میانسال و دارای اضافه وزن نسبی و حداقل ۱۰ سال از ابتلا آن ها به دیابت می گذشته انجام داده اند.

نصف این افراد علاوه بر داروهای درمانی خود روزانه ۳ کپسول حاوی پودر زنجبیل دریافت و به بقیه کپسول های مشابه ساختگی داده شد. در ابتدا به نظر می رسید افرادی که کپسول های زنجبیل دریافت می کردند سطح قند خون بالاتری نسبت به سایرین دارند، به طوری که سطح قند خون ناشتا آن ها به ترتیب از ۱۷۱ و ۱۳۶ شروع و در انتها شاخص FBS آن ها به طور میانگین عدد ۱۵۰ میلی گرم / یکدهم لیتر را نشان می داد.

زنجبیل ارگانیک ۲۰۰ گرمی 

طبق شاخص های انجمن دیابت آمریکا سطح قند خون بالاتر از ۱۳۰ میلی گرم / یکدهم به عنوان دیابت نوع دوم شناخته می شود و این باعث تعجب محققین شده بود که آیا زنجبیل اثر معکوسی دارد؟ اما جواب اینجاست که افراد پس از ۸ هفته استفاده مداوم از زنجبیل شاهد کاهش چشمگیری در سطح قند خون خود شدند. مکانیزم دقیق تأثیر زنجبیل هنوز توسط محققین در حال مطالعه است اما آنها احتمال می دهند که این گیاه باعث کنترل فسفوریلاز کبدی می شود (آنزیمی به نام گلیکوژن که مانع از انباشته شدن مولکول های گلوکز و تجزیه آن ها می شود).

پس کنترل این آنزیم باعث پایین آمدن سطح قند خون در افراد دیابتی نوع دوم می شود. اگر شما به دیابت نوع دوم مبتلا هستید و سطح بالای قند خونتان باعث نگرانیتان است، می توانید علاوه بر دستورالعمل های پزشکی از زنجبیل استفاده کنید تا از مزایای آن برخوردار شوید. زنجبیل باعث رقیق شدن خون می شود، پس اگر از داروهای رقیق کننده از قبیل آسپرین استفاده می کنید قبل از مصرف این گیاه پزشک خود را مطلع نمایید.

زنجبیل از کجا بخرم

زنجبیل ارگانیک را می توانید از سایت oabshop.ir تهیه کرده و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۳۴۳۴۹۰ تماس بگیرید.

توجه داشته باشید، زنجبیلی که می خواهید مصرف کنید، یا زنجبیل تازه باشد یا زنجبیل ارگانیک، تا تأثیر آن را مشاهده نمایید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *