رژیم غذایی، کلید سلامتی و شادی کودکان

مطلب را به اشتراک بگذارید

بررسی های جدید نشان می دهد کودکانی که رژیم غذایی سالم و مقوی دارند، به مراتب شادتر از سایر کودکان هستند و هم چنین کودکانی که شاد هستند سلامت تر نیز هستند.

اضافه وزن و چاقی دوران کودکی یک مشکل رو به رشد در ایالات متحده و جاهای دیگر است. حدود ۱ در ۳ مورد از کودکان و نوجوانان آمریکایی دارای اضافه وزن یا به عبارت دیگر چاق هستند. داشتن اضافه وزن اغلب با تعدادی از مشکلات سلامتی همراه است، هم چنین دارای اثرات روحی نیز است. کودکان دارای اضافه وزن دچار افسردگی می شوند و اعتماد به نفس کمتری نیز دارند.

پس استفاده از مواد غذایی طبیعی و ارگانیک و با پروتئین بالا هم چون غلات کامل و حاوی کربوهیدرات پیچیده مثل کینوا و جو دو سر و سایر غلات، در رژیم غذایی کودکان نباید فراموش گردد.

تحقیقات در مورد رژیم غذایی کودکان:

اخیراً یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه گوتنبرگ سوئد، از داده های این مطالعه برای بررسی ارتباط بین سلامت روانی و وزن در کودکان استفاده کرد. این مطالعه شامل ۷،۶۷۵ کودک ۲ تا ۹ ساله از هشت کشور اروپایی بود. این کشورها شامل بلژیک، قبرس، استونی، آلمان، مجارستان، ایتالیا، اسپانیا و سوئد بودند. در مجموع ۴۳ مورد غذا برای رژیم غذایی کودکان انتخاب شد.

در این تحقیق به هر کودک نمره ای بر اساس رعایت و انتخاب رژیم غذایی سالم و همچنین رفتار آن ها داده شد. این رفتارها شامل رفتارهایی نظیر اجتناب از غذاهای شیرین و چرب و خوردن سبزیجات و میوه های تازه می شد. هم چنین شادی و سلامت روحی و جسمی کودکان نیز بررسی شد که شامل اطلاعاتی مربوط به اعتماد به نفس، مشکلات عاطفی و روابط با والدین و هم سن و سال های خود بود.

آن ها دریافتند که در کودکان ۲ تا ۹ ساله، ارتباطی بین پیروی از دستورالعمل های تغذیه ای سالم و رفاه روانی بهتر وجود دارد، که شامل مشکلات عاطفی کمتر، روابط بهتر با فرزندان دیگر و اعتماد به نفس بالا بود.

پس در نتیجه با افزایش مواد غذایی سالم و طبیعی مثل سبزیجات، میوه و هم چنین غلات کامل مانند کینوا و دانه چیا در رژیم غذایی کودکان، می توان از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

آن ها همچنین دریافتند که خوردن ۲-۳ قطعه ماهی در هفته با اعتماد به نفس بهتر و همچنین کاهش مشکلات عاطفی و بهبود ارتباط با هم سن و سال های خود همراه بود.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *