رهایی از آرتروز با زنجبیل

رهایی از آرتروز با زنجبیل

مطلب را به اشتراک بگذارید

رهایی از آرتروز با زنجبیل

زنجبیل را در کابینت آشپزخانه یا در میان داروهایتان نگهداری می کنید؟ زنجبیل در هر کجای منزلتان که باشد علاوه بر یک ادویه خوش طعم و بو، گیاهی فوق العاده برای ناراحتی های معده و ضد تهوع، تسکین درد و ضد التهاب می باشد.

تعریف گیاه زنجبیل

زنجبیل گیاهی با ساق و برگ سبز و گل هایی زرد رنگ است و غالباً در مناطق گرمسیر قاره آسیا مانند هندوستان و چین می روید. البته اخیراً به دلیل خواص درمانی این گیاه، در سایر مناطق جهان نظیر خاورمیانه، آفریقا و آمریکای جنوبی کشت و پرورش می یابد. ادویه زنجبیل را از پودر کردن ریشه گیاه به دست می آورند.

درمان آرتروز با زنجبیل

آرتروز بیماری است که باعث ایجاد تورم در مفاصل خصوصاً زانوها  و شانه شده و با درد ایجاد شده در این مفاصل عملاً آن ها را از کار می اندازد. داروهای بسیاری تاکنون برای درمان این بیماری ارائه شده است، ولی خواص ضد التهابی موجود در زنجبیل ارگانیک، در آینده ای نه چندان دور این گیاه را درمانگر اصلی آرتروز معرفی خواهد کرد. طبق آزمایشات انجام شده، زنجبیل تأثیری حدوداً ۴۰% بیشتر نسبت به داروهای شیمیایی در بیمارانی که از درد زانو رنج می برند داشته است. مصرف روزانه انواع فرآورده های زنجبیل به شما در بهبودی علایم آرتروز کمک شایانی خواهد کرد.

انواع فرآورده های زنجبیل:
  • ریشه گیاه زنجبیل غنی از جینجرول هاست که باعث طمع تند می شود و عامل اصلی ضد التهاب بودنش است.
  • روغن معطر این گیاه برای استعمال موضعی و تسکین درد و التهاب در نواحی مفاصل به کار می رود.
  • مصرف ۲۵۰ میلی گرم/۴ بار در روز از پودر ریشه زنجبیل درد زانو را بعد از ۳ ماه از بین می برد.
  • استفاده از عصاره زنجبیل به همراه خلنجان (یک گیاه درمانی همانند زنجبیل است) باعث کاهش دردهای ناشی از پیاده روی شده و از سفتی عضلات و مفاصل جلوگیری می کند.
  • استفاده ۵۰۰ میلی گرم/۲ بار در روز از گیاه زنجبیل تأثیر بیشتر از استفاده ایپوبروفن ها در تسکین دردهای ناشی از آرتروز دارد.
  • استفاده از عصاره زنجبیل به همراه گلوکزامین تأثیر بیشتری در درمان التهاب نسبت به دیکلوفناک دارد.

طرز استفاده از گیاه زنجبیل و فرآورده هایش

زنجبیل تازه:

شما می تواند از پوست و ریشه رنده شده زنجبیل و یا نوع خشک شده آن در وعده های غذایی روزانه خود برای کاهش دردهای ناشی از آرتروز استفاده کنید.

آب زنجبیل تازه (یا پودر زنجبیل) و عسل:

استفاده روزانه از مخلوط این دو محصول سیستم ایمنی بدن شما را افزایش داده و درد مفاصل را کاهش می دهد.

زنجبیل پخته:

راهی دیگر برای بهره مندی از فواید زنجبیل اضافه کردن آن به سبزیجات و سوپ ها در حین پخت می باشد. همچنین می توانید در تهیه انواع نان ها و کیک ها از زنجبیل استفاده کنید.

دمنوش زنجبیل:

مقدار ریشه خرد شده زنجبیل و یک عدد برگ چای را داخل یک لیوان آب جوش ریخته و درب آن را به مدت ۳ دقیقه ببندید تا دمنوش دم کشیده آماده میل شود. برای شیرین کردن و دادن طعمی بهتر میتوانید عسل یا دارچین استفاده کنید. نوشیدن این دمنوش به کاهش درد و ورم مفاصل کمک خواهد کرد. علاوه بر این از ته مانده این دمنوش تا زمانی که هنوز گرم است می توانید برای ماساژ در نواحی مفاصل استفاده کرد.

روغن گیاه زنجبیل:

شما می توانید روغن زنجبیل را با روغن زیتون فرابکر گرم شده یا پودر زردچوبه مخلوط کرده و برای ماساژ در نواحی مفاصل و تسکین درد استفاده کنید.

روغن گیاه زنجبیل و روغن خردل:

از آن جایی که روغن خردل حاوی امگا ۳ و منیزیم است، مخلوط آن با روغن زنجبیل چه در پخت و پز و چه برای ماساژ کمک شایانی برای کاهش درد مفاصل خواهد کرد.

زنجبیل رقیق شده:

مقداری زنجبیل خرد شده و الکل را با هم مخلوط کرده و برای ۴ هفته در محلی سرد و تاریک نگهداری کنید، سپس زنجبیل ها را جدا کرده و از محلول به دست آمده برای ماساژ استفاده کنید.

راهنمایی هایی برای استفاده بهتر از زنجبیل

  • برای نتیجه بهتر از زنجبیل تازه و روغن خالص آن استفاده کنید.
  • برای شروع از مقدار کمی زنجبیل استفاده کنید تا بدن شما به آن عادت کند.
  • وقتی از روغن زنجبیل گرم برای ماساژ استفاده می کنید، مواظب باشید تا حدی گرم باشد تا به پوستتان آسیبی نرسد.
  • برای استفاده روزانه از زنجبیل، بهتر است بیشتر از ۴ گرم در روز نباشد.

هر یک از روش های یاد شده برای استفاده از زنجبیل در این مقاله، اگر با یک رژیم غذایی مناسب با گروه خونی و ورزش همراه شود، ما را در غلبه بر آرتروز و عوازض جانبی اش یاری خواهد کرد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *