راهنمایی هایی برای زندگی سالم و عمری طولانی برای گروه خونی A

مطلب را به اشتراک بگذارید

نکات زیر از کتاب “زندگی مناسب بر اساس گروه خون” نوشته دکتر آدامو و ترجمه آلینا برخورداریان، برای ساختن یک زندگی سالم و داشتن عمری طولانی برای گروه خونی A انتخاب شده است. شما می توانید با تهیه این کتاب به مطالعه بیشتر در خصوص روش هایی برای دستیابی به برنامه های مناسب جهت زندگی طولانی توأم با سلامت کامل برای دارندگان گروه خون A بپردازید. 

۱- کوک کردن ساعت بدن شما برای رسیدن به سلامتی

از آنجایی که ترشح کورتیزول، رشد و سلامت استخوان ها، کارکرد سیستم ایمنی، و بسیاری دیگر از کارکردهای حیاتی ارگان های بدن شما در طول ۲۴ ساعت به طور منظّم انجام میپذیرد، لذا می بایست به یاد داشته باشید تا دچار کم خوابی نشوید.

خوابیدن به مدت هشت یا بیش از هشت ساعت برای بدن شما مفید و ضروری است. شما می توانید برنامه روزانه خود را طوری آغاز نمایید که بین ساعت شش الی هشت صبح در معرض نور قرار بگیرد (نور طبیعی خورشید و یا می توانید چراغ های اتاقتان را روشن کنید). دو مکمل ملاتونین و یک نوع ویتامین ۱۲ B به نام متیل کوبالامین، دارای خاصیت زیادی برای شما هستند. از بهترین روش ها، تنظیم برنامه خواب و بهره جستن از نور روشن توأم با استفاده از این مکمل هاست. این مکمل ها اجازه می دهند که شما بهره چند برابری از خاصیت نور خورشید ببرید. همچنین کیفیت خواب شما را بهتر نموده و کمک می کنند تا شاداب و سرحال بیدار شوید. البتّه این مکمل ها کورتیزول را پایین نمی آورند. ولی میزان و وقت ترشح کورتیزول در طول روز را به عقب می اندازند.

۲- تغذیه ی مناسب جهت قوت بخشیدن و متعادل سازی کارکرد بدن

علاوه بر تغذیه مناسب برای گروه خون A از راهنمایی های زیر جهت پایین آوردن استرس استفاده نمایید:

• در هنگام استرس از مصرف قند، کافئین و الکل دوری کنید. این مواد به مدت بسیار کوتاهی شما را آرام خواهند کرد اما در دراز مدت مصرف این مواد به استرس شما می افزاید و متابولیسم بدنتان را کند می کند. یک فنجان قهوه در روز برای افراد دارنده گروه خون A مجاز است. این مقدار قهوه استرس را تحریک نمی کند و تنها بر روی میزان کاتوکولامین تأثیر می گذارد، که به آسانی از بدن افراد دارنده گروه خون A دفع می شود. اگر شما علاقه ی زیادی به نوشیدن قهوه دارید از مصرف نوشیدنی های دیگر که حاوی کافئین بالایی هستند بپرهیزید. کافئین بالا باعث افزایش میزان ترشح کورتیزول است.

• وعده های غذایی خود را حذف نکنید. اگر بین وعده های غذایی احساس گرسنگی می کنید می توانید از تنقلات مجاز استفاده نمایید. از رژیم های غذایی کم کالری بپرهیزید. به یاد داشته باشید که گرسنگی زیاد استرس را افزایش داده و منجر به بالا رفتن میزان ترشح کورتیزول گشته و همچنین باعث کند شدن سوخت و ساز بدن، ذخیره شدن چربی ها و از بین رفتن بافت های سالم ماهیچه ها می شود.

• صبحانه مفصل بخورید و از غذاهای پروتئین دار استفاده کنید. برای افراد دارنده گروه خون A صبحانه، امپراطور وعده های غذایی است به ویژه اگر می خواهید وزنتان را کاهش دهید مهمترین وعده ی غذایی صبحانه است زیرا سوخت و ساز بدن و میزان استرس را متعادل می کند. مثل شاهان صبحانه بخورید و مثل یک گدا شام.

• وعده های غذایی را کوچک کرده و تعداد وعده ها را افزایش دهید. در هنگام عصبانیت غذا نخورید. زیرا در این هنگام اسید معده پایین آمده و غذا به مدت طولانی تری در معده باقی می ماند. همچنین مراقب ترکیب غذاها در یک وعده ی غذایی باشید. به عنوان مثال از خوردن نشاسته ها و پروتئین در یک وعده ی غذایی بپرهیزید.

۳- ورزش را در ورودی سلامت خود بدانید.

میزان بالای کورتیزول در بدن افراد دارنده گروه خون A باعث کند شدن پروسه پایین آمدن استرس می گردد. تحقیقات نشان داده که برخی از ورزش های خاص می توانند به کم شدن میزان کورتیزول کمک نمایند. ورزش های زیر را جزو برنامه ی زندگی خود قرار دهید:

• یوگا : به صورت چشمگیری در جهان مورد علاقه بوده و به عنوان روش کاهنده استرس استفاده می شود. یوگا بهترین ورزش برای افراد دارنده گروه خون  A است.

• تای چی : یک نوع از ورزش های رزمی است که شامل حرکات آرام اعم از تمرکز کردن و حرکات آرامبخش است. همچنین طبق تحقیقات انجام شده اثر ضد استرس بالایی برروی این افراد دارد. تای چی میزان کورتیزول را در آب دهان پایین می آورد، فشار خون را کاهش می دهد، و باعث بهتر شدن روحیه، پس از یک پیش آمد استرس زا می گردد.

• ورزش مدیتیشن (آرامبخش) به همراه تنفّس عمیق : تحقیقی درباره تأثیر مدیتیشن بر روی هورمون های استرس انجام پذیرفته و نتایج به دست آمده حاکی از آن است که پس از مدیتیشن، مقدار کورتیزول به میزان چشمگیری پایین آمده است. تکنیک تنفّس عمیق در مدیتیشن و یوگا بسیار مهم است. تکنیکی به نام تنفّس از سوراخ های بینی وجود دارد که بهترین روش و تکنیک جهت کنترل استرس می باشد. تنفّس از سوراخ چپ بینی باعث ریلکس شدن و آرام شدن بیشتر می گردد و هم چنین آرامبخش عصب سمپاتیک است. تنفّس از سوراخ راست بینی باعث به کار افتادن عصب سمپاتیک می شود. تعویض تنفّس از سوراخ های بینی به صورت مرتّب باعث تعادل در بین اعصاب سمپاتیک و پارا سمپاتیک می گردد. که در نتیجه، خاصیت ضد استرسی عالی به وجود می آورد.

ورزش های سنگین برای افراد دارنده گروه خون A به میزان کم مجاز است. به یاد داشته باشید که اگر به ورزش های سنگین می پردازید از حد توان خود تجاوز نکنید زیرا نه تنها این ورزش برای بدنتان سودمند واقع نمی گردد بلکه استرس زا خواهد بود. هستند افرادی که در وزنه برداری و آیروبیک بسیار موفّق هستند ولی آنها نیز می بایست مواظب حد توان خود باشند. علائمی که نشانگر تجاوز از حد توان در حین ورزش های سنگین است شامل: سردی دستها، خستگی بسیار زیاد پس از دو ساعت ورزش و سرگیجه در حین ایستادن می باشد. اگر در هنگام ورزش کردن هر کدام از این علائم را احساس میکنید از سنگینی ورزش خود بکاهید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *