جو دوسر و سبوس جو دوسر برای کلسترول

جو دوسر و سبوس جو دوسر برای کلسترول

مطلب را به اشتراک بگذارید

جو دوسر و سبوس جو دوسر برای کلسترول

شواهد علمی نشان می دهد که یک رژیم غذایی با فیبر بالا باعث کاهش سطح کلسترول می شود. طبقه بندی های متنوعی برای فیبر وجود دارد مانند محلول و نامحلول، فیبر رژیمی و… جو دوسر و سبوس جو دوسر و همچنین غله کینوا منابع غنی از فیبر هستند.

بر اساس مطالعات انجام شده، سبوس جو دوسر در مقایسه با جو دوسر در کاهش کلسترول مؤثرتر است. بر اساس مطالعات آزمایشگاهی، افزایش جو دوسر در رژیم غذایی به دلیل غنی بودن از فیبر محلول و همچنین بتاگلوکان، به طور چشمگیری باعث کاهش LDL یا کلسترول بد و در نهایت کاهش کلسترول کل می شود.

یک فنجان سبوس جو دوسر حاوی۵/۷ گرم فیبر می باشد در حالی که یک فنجان جو دوسر حاوی ۴ گرم فیبر است. به همین دلیل می توانید با مصرف روزانه سبوس جو دوسر، به طور قابل توجهی از کلسترول خون بکاهید.

مقایسه سبوس جو دوسر و سبوس گندم

سبوس جو دوسر حاوی فیبر محلول است، در حالی که سبوس گندم دارای فیبر نامحلول می باشد. تحقیقات نشان داده است که فیبرهای محلول در کاهش سطح کلسترول LDL موثرتر از فیبرهای نامحلول هستند.

این به این دلیل است که فیبر محلول در روده به یک ژل چسبنده تبدیل می شود و با اتصال به کلسترول کمک می کند تا قبل از ورود کلسترول به جریان خون آن را دفع کند، در حالی که فیبر نامحلول در دستگاه گوارش نسبتاً غیر قابل هضم است.

فیبر و سلامت قلبی

طبق گفته انجمن قلب آمریکا گنجاندن فیبر به خصوص فیبر محلول در یک رژیم غذایی کم چرب، به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند. فیبر نامحلول ممکن است سطح کلسترول را پایین نیاورد، اما دارای مزایای دیگر برای قلب و عروق است که شامل کاهش فشار خون، قند خون و انسولین می باشد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *